Ogłoszony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przetarg ma na celu znalezienie firmy, która zajmie się pośrednictwem wydawniczym przy publikacji materiałów przygotowanych przez resort w zarówno ogólnopolskich jak i regionalnych mediach. Mowa tu o 75 artykułach, które mają znaleźć się w 25 dziennikach regionalnych, 25 dziennikach ogólnopolskich oraz 25 tygodnikach ogólnopolskich.
Na ten cel Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego może w sumie przeznaczyć kwotę dwóch milionów złotych. Zmieścić się w niej ma zarówno koszt opłacenia firmy pośredniczącej w całym procesie, jak i koszt publikacji samych artykułów. Do przetargu zgłosiły się cztery firmy: Leo Media z propozycją 87,5 tys. zł, Biuro Reklamy Gazet Lokalnych wyceniające się na 26,1 tys. zł, Agencja Reklamowa dsk z kwotą 4,6 tys. zł oraz Euvic Effect. Ta ostatnia, zgodnie z doniesieniami portalu Wirtualnemedia.pl, zaproponowała kwotę wynagrodzenia wynoszącą zaledwie 75 groszy. Oznacza to najprawdopodobniej zwycięstwo w przetargu, ponieważ o wyborze firmy decyduje wyłącznie zaproponowana przez nią cena.
Publikacje przygotowane z ramienia resortu zajmującego się kulturą mają docelowo trafić do w sumie aż 75 mediów prasowych. Wśród nich na liście znajdują się: