Facebook znów przesuwa się w stronę portalu informacyjnego

Facebook eksperymentuje z nowym wyglądem aplikacji mobilnej. Chce podsuwać użytkownikom informacje posegregowane według konkretnych tematów.

Jeden z pracowników Facebooka, zajmujący się marketingiem, opublikował na Twitterze wizualizację przedstawiającą eksperymentalny wygląd aplikacji mobilnej. U dołu ekranu będzie się wyświetlać nowe menu pozwalające wybrać rodzaj wpisów, jakie chcielibyśmy wyświetlić. 

Przeczytaj też: Ta drobna zmiana zmieni wygląd aplikacji na Androidzie.

Użytkownik wybiera, czy ma ochotę chce poznać wpisy dotyczące wiadomości ze świata, polityki, zdrowia czy sportu publikowane przez gazety, magazyny, portale informacyjne.

Nowe menu pozwoli zmieścić na jednym ekranie więcej wiadomości i treści. A to daje Facebookowi szansę na to, użytkownik pozostanie dłużej na portalu. 

Zmiana, która wciąż jest jedynie eksperymentem, dowodzi tego, że Facebook przesuwa się w stronę portalu informacyjnego. Chce być dla użytkownika źródłem wiadomości i informacji, nie tylko rozrywki. Wpisuje się to też w drugą tendencję - zmianę priorytetów. Dla algorytmów Facebooka nie jest już tak istotne, co polubili nasi znajomi, bardziej liczy się to, co przynosi nam jakąś konkretną informację. Lajki mają mniejsze znaczenie. 

Nowy wygląd News Feeda współgrałby z rozwiązaniami takimi jak Instant Articles. To specjalny, rodzaj prestiżowych treści publikowanej przez wydawców bezpośrednio na Facebooku. Instant Articles można czytać nie opuszczając serwisu, a filmy, zdjęcia, wykresy są interaktywne. 

Mark Zuckerberg chce, by Facebook był traktowany przez użytkowników na poważnie. Nie tylko jako źródło memów i śmiesznych filmików. Odpowiednie zarządzanie kontem pozwala dziś pozbyć mało atrakcyjnych treści. Zmiana, którą planuje Facebook, powinna to jeszcze bardziej ułatwić.