Wykonane z tworzywa ABS specjalne narzędzie do przycinania oraz nawiercania o wymiarach 5,33 x 1,67 x 0,45 m i wadze 748 kg będzie służyć do produkcji skrzydeł nowej generacji samolotów pasażerskich Boeinga z serii 777X.
Dostępne dotychczas konwencjonalne metody produkcji narzędzi z użyciem podwykonawców wymagają sporych nakładów finansowych oraz czasu. Ich składanie w całość może potrwać nawet trzy miesiące. Tymczasem drukarce 3D cały proces zajął raptem 30 godzin.
Nietypową maszynę do druku 3D dla Boeinga dostarczyło mieszczące się w Tennessee Laboratorium Narodowe Oak Bridge. Firma ma już na swoim koncie kilka rewolucyjnych projektów, wśród których znajdziemy między innymi samochód sportowy, auto terenowe oraz niewielki dom - wszystko stworzone z użyciem technologii druku 3D.
Czytaj też: Airbus będzie drukować samoloty? Ten prototyp to przełom
Produkcja nowej generacji samolotów pasażerskich Boeing 777X ma się rozpocząć w przyszłym roku, a maszyny trafią na rynek trzy lata później. Wydrukowane właśnie narzędzie do przygotowywania kompozytowego poszycia skrzydeł znajdzie się na linii produkcyjnej nowej fabryki Boeinga w St Louis w stanie Missouri.