Facebook chce, byśmy tworzyli wydarzenia w osobnej aplikacji i daje nam Events

Kamil Mizera
Kilka dni temu Facebook zaprezentował zupełnie nową aplikację. Jest ona dedykowana jednej z najpopularniejszych funkcji serwisu - wydarzeniom.

Facebook Events to aplikacja, która wyciąga wydarzenia z serwisu Zuckerberga do osobnego programu. Za jej pomocą będzie można w łatwiejszy sposób tworzyć wydarzenia  i nimi zarządzać oraz zapraszać do nich znajomych.

Pomóc ma w tym funkcja kalendarza, dzięki której szybciej zobaczymy, jakie wydarzenia nas czekają i kiedy się odbędą. Jednak największą zaletą aplikacji ma być możliwość wyszukiwania wydarzeń w oparciu o naszą lokalizację oraz aktualny czas. Powinna ona w szczególności przypaść do gustu tym, którzy poszukują interesujących wydarzeń w swojej okolicy.

Jak twierdzi Facebook, co roku zakładane są setki milionów wydarzeń w serwisie. Jednak do tej pory zarządzanie nimi ze strony Facebooka czy podstawowej aplikacji było dość niewygodne. Events ma to zmienić.

Czytaj też: Nowy, groźny wirus na Facebooku. Wykorzystuje twoje zdjęcie. Nie daj się nabrać

Facebook EventsFacebook Events Zrzut ekranu (http://newsroom.fb.com/)

 

Warto podkreślić, że wydarzenia już dawno przestały być tylko funkcją do zapraszania znajomych na wspólne wypady. Korzystają z niej również różne organizacje, które zapraszają na swoje akcje, jak również firmy, które w ten sposób zachęcają do wzięcia udziału w swoich imprezach. Facebook Events jest więc ukłonem zarówno w stronę użytkowników, jak i firm. 

Stworzenie osobnej aplikacji może się Faceebokowi opłacić. Dzięki niej firmy powinny mieć dużo łatwiejszy dostęp do użytkowników, by zainteresować je swoimi wydarzeniami. Również samemu Facebookowi będzie znacznie łatwiej "targetować" reklamy dla użytkowników bazując na ich zainteresowaniu danym wydarzeniem.

Wyodrębnienie tej funkcji oznacza jednak kolejną aplikację na naszym telefonie. Facebook podobnie zrobił chociażby z Grupami. Pytanie, jak wiele osób korzysta z osobnej aplikacji do obsługi swoich grup zostaje otwarte. Według Google Play aplikacja została pobrana nie więcej, niż 50 milionów razy, oczywiście w przypadku Androida. Facebook i tak będzie pozwalać na zarządzanie, czy to grupami, czy wydarzeniami z podstawowej aplikacji, więc Events skierowane jest raczej dla tzw. "power userów", którzy bardzo często korzystają z wydarzeń. 

Na razie Facebook Events dostępna jest tylko na iOS. Firma zapewnia jednak, że wkrótce trafi również na Androida.