Założone w 1983 roku przez legendarnego filmowca, George'a Lucasa, THX odpowiada za zestaw specyfikacji i standardów określających parametry audio, wideo, jak również akustykę pomieszczenia przy odtwarzaniu sygnałów audiowizualnych. Zakres certyfikacji dotyczy zarówno dużych sal kinowych, jak i systemów kina domowego, głośników komputerowych, konsol do gier, systemów audio w samochodach oraz gier wideo. Certyfikaty założonego 33 lata temu THX stały się pewnego rodzaju gwarantem odpowiedniej jakości technologii audio.
Jeśli producent sprzętu audio chce uzyskać certyfikat THX, zaczyna swoją współpracę z laboratorium THX w Północnej Kalifornii już na etapie projektowania nowego produktu. Znajdujący się na miejscu zespół doświadczonych techników przeprowadza serię testów i dokładnie analizuje każdy egzemplarz, przesyłając do producenta raporty obejmujące ewentualne sugestie dotyczące poprawek, dostosowania projektu lub oprogramowania. Po serii dalszych badań, modyfikacji, poprawek i aktualizacji w końcu produkt wędruje do oceny końcowej.
THX źródło: materiały prasowe
Tak przejęcie THX komentuje Min-Lang Tan, współzałożyciel i CEO Razer:
Razer ma wizję innowacji na każdym poziomie rozrywki, wizję zgodną z tą, której orędownikiem THX pozostawało w całej swojej 30-letniej już historii. Zakup ten pozwoli nam wzmocnić swoją pozycję lidera na rynku gamingowym jednocześnie poszerzając nasze pole działania w projektowaniu produktów i rozwoju technologii o nowe aspekty rozrywki, takie jak muzyka czy film. Największa wartość THX leży w kompetencjach firmy w dziedzinie certyfikacji, optymalizacji audio i sprawach własności intelektualnej.
Min-Lang Tan, współzałożyciel i CEO Razer źródło: materiały prasowe
Jak podkreślają przedstawiciele Razera, THX będzie działać jako niezależny podmiot z własnym zarządem, poza głównym nurtem działań firmy-matki. Dział zajmujący się technologią audio będzie mógł we własnym zakresie pozyskiwać partnerów i nawiązywać umowy z innymi niż Razer producentami sprzętu, dostawcami usług i partnerami finansowymi.
Czytaj też: Allegro sprzedane za 3,25 mld dolarów. Największa transakcja internetowa w Polsce
Oto jak Ty Ahmad-Taylor, CEO THX, podsumowuje przejęcie firmy przez Razera:
Naszym priorytetem było zawsze, by każdy - niezależnie od wybranego medium - mógł doświadczyć rozrywki na najwyższym poziomie jakości. We współpracy z Razer możemy kontynuować ekspansję na jeszcze niezbadane obszary, jednocześnie dostarczając klientom doskonałe rozwiązania dostosowane do ich stale ewoluujących potrzeb. Jako samodzielna firma THX będzie blisko współpracować z Razer, ale będzie też nadal obsługiwać naszych dotychczasowych partnerów w przemyśle rozrywkowym.
Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.