Google może stracić dwóch największych reklamodawców. Odkryli, że "sponsorują" ekstremistów

Robert Kędzierski
Verizon i AT&T, jedni z największych reklamodawców w USA, chwilowo wstrzymują reklamy w YouTube. Firmy odkryły, że ich banery wyświetlają się w nagraniach ekstremistów.

Skala działania Google jest tak olbrzymia, że czasami rodzi problemy. Trudno bowiem zapanować nad gigantyczną siecią, która wyświetla reklamy w niemal każdym zakątku internetu. Google właśnie boleśnie się o tym przekonał. 

Czytaj też: Takie korzystanie z YouTube ma być bezwzględnie zakazane. 

Verizon i AT&T, amerykańscy operatorzy telefonii, a jednocześnie najwięksi reklamodawcy, czasowo wstrzymują emisję reklam w YouTube. Odkryto bowiem, że wyświetlały się one w filmach nawołujących do ekstremizmu, a nawet terroryzmu.

Rzecznik AT&T w rozmowie z Business Insiderem wyraził bardzo jasne stanowisko.

Jesteśmy głęboko zaniepokojeni faktem, że nasze reklamy pojawiły się w treściach YouTube powiązanych z terroryzmem i nienawiścią. Dopóki Google nie zapewni nas, że sytuacja się nie powtórzy wstrzymujemy swoje reklamy we wszystkich serwisach poza wyszukiwarką.

- stwierdził.

W podobnym tonie wypowiedział się przedstawiciel Verizon.

Google w reakcji na incydent zapowiedział już, że zwiększy możliwość kontroli swoich klientów nad tym gdzie wyświetlają się ich reklamy.

Problem nie zaistniałby jednak gdyby filmy z nieodpowiednimi treściami nigdy nie trafiły na YouTube. Całkowita kontrola nad zawartością filmów, które wgrywają użytkownicy jest jednak niemożliwa. Ludzkość spędza obecnie w YouTube... miliard godzin dziennie. 

Sprawa ma drugie dno?

Według Tech Crunch w całej sprawie nie chodzi jedynie o moralność, ale i o pieniądze. Obaj telekomunikacyjni giganci budują swoje własne zaplecze reklamowe. Verizon przejął w tym celu Yahoo za kwotę 4,4 mld dol. Konflikt z Google może więc być czymś w rodzaju próby sił. 

Kantar Media podaje, że Verizon i AT&T są odpowiednio trzecim i czwartym reklamodawcą w USA. W zeszłym roku wydali na ten cel 0,94 mld dol. 

Więcej o: