10 października 2017 roku Microsoft całkowicie kończy wsparcie dla Office'a 2007. Po 10 latach na rynku ten pakiet biurowy nie dostanie już żadnej aktualizacji.
Data ta jest oczywiście znana już od dawna, a tzw. podstawowe wsparcie (które firma i tak wydłużyła o pół roku) zakończyło się 5 lat temu. Do teraz użytkownicy aplikacji otrzymywali jedynie poprawki z zakresu bezpieczeństwa w ramach tzw. rozszerzonego wsparcia.
Aplikacja biurowa Microsoftu oczywiście nie wyparuje z tysięcy komputerów i będzie można korzystać z niej w dalszym ciągu. Będzie jednak bardziej podatna na przyszłe cyberataki.
Microsoft kończy wsparcie dla Office 2007 fot. screen ze strony Microsoft
Wraz z końcem października firma wyłączy także możliwość synchronizacji Outlooka 2007 z kontem Office 365. Użytkownicy nie będą mogli więc korzystać z poczty w ramach tej aplikacji.
Uśmiercanie starych wersji własnych produktów to naturalna kolej rzeczy. Microsoft co kilka lat przestaje wspierać kolejne edycje pakietu biurowego i systemu Windows. Pół roku temu na śmietniku historii wylądowała nielubiana Vista.
Obecnie podstawową lub rozszerzoną opiekę mają zapewnione wszystkie nowsze wydania Office'a i usługa Office 365. Kilka dni temu firma zapowiedziała już Office'a 2019.
Szczegółowe zasady życia produktów można znaleźć na oficjalnej stronie Microsoftu.
---