Google rozpoczął testy nowej funkcji, która może ułatwić sposób korzystania z Gmaila. Chodzi o AMP (Accelerated Mobile Pages). Nowy mechanizm pozwoli obejrzeć strony wewnątrz wiadomości e-mail - bez klikania w link, otwierania nowej karty lub okna w przeglądarce. W praktyce ma to wyglądać tak:
Nowe narzędzie otwiera drogę do wielu interakcji. Wiadomość e-mail może przestać być niechcianą wiadomością, którą odbiorca pomija. Dzięki interaktywnym przyciskom formularzom i pluginom może stać się wygodnym narzędziem np. do potwierdzania rezerwacji, czy też bezpośredniego składania zamówień w sklepach internetowych
Czytaj też: Brak miejsca w smartfonie z Androidem? Jest na to nowy sposób
Może to być także wygodny sposób na "podejrzenie" jakiejś treści, strony - użytkownik może w wygodniejszy sposób zdecydować o tym, czy treść wiadomości rzeczywiście go interesuje. Dla samego Google AMP jest natomiast świetnym mechanizmem reklamowym, który pozwala lepiej dopasować komunikat do odbiorcy.
AMP ma być również wykorzystywanie jako narzędzie publikacji newsów. Nowy format - AMP story - pozwoli na tworzenie bardziej dynamicznych treści. Oprócz tekstu twórcy treści mogą umieszczać też zdjęcia i animacje. To sprawia, że forma staje się bardziej atrakcyjna wizualnie i bogatsza.
Decyzja Google z pewnością pomoże tworzyć lepsze treści na urządzenia mobilne. Rozwiązanie to nie jest oczywiście całkowitą nowością - w bardzo podobny sposób "konsumowanie treści" chciał rewolucjonizować Facebook usługą Instant Messages.
Google ma jednak spory atut: 1,2 mld użytkowników Gmaila i mocną pozycję na rynku reklamy internetowej. To może sprawić, że mobilny format wiadomości e-mail i innych treści internetowych stanie się bardziej powszechny.
Źródło/Zdjęcie: The Verge