Huawei nie zapomina o budżetowych smartfonach. Ten model może pomóc Chińczykom umocnić się w Polsce

Huawei zaprezentował najnowsze wcielenie smartfonu z budżetowej serii Y. Model Y6 (2018) ma być dostępny również w naszym kraju. Ze względu na swoją cenę i specyfikację będzie mieć sporą szansę podbicia rynku, szczególnie w ofertach operatorów komórkowych.

Huawei Y6 (2018) to smartfon z ekranem typu FullView o przekątnej 5,7 cala (proporcje 18:9) i rozdzielczości HD+ (1440 x 720 pikseli). Sercem telefonu jest procesor Qualcomm Snapdragon 450 (1,8 GHz). To dobra wiadomość, bo poprzednik z 2017 roku miał na pokładzie układ MediaTek MT6737T. Przy 2 GB pamięci RAM i 16 GB miejsca na dane (możliwość rozbudowy przez kartę microSD) nie może być jednak mowy o szaleństwach.

Huawei Y6 (2018). Jest potencjał. Jest też ryzyko

Dość nietypowo rozwiązano tu kwestię odblokowania smartfonu. Zamiast tradycyjnego skanera odcisków palców przednia kamera Huawei Y6 (2018) o rozdzielczości 5 MP skanuje twarz użytkownika z pomocą technologii Face Unlock. Wbrew temu co może się początkowo wydawać, na tylnej obudowie umieszczono pojedynczy obiektyw głównego aparatu o rozdzielczości 13 MP (światło f/2.2).

Huawei Y6 (2018)Huawei Y6 (2018) fot. Huawei

Dobra wiadomość to obecność najnowszego Androida 8.0 Oreo na pokładzie smartfonu Huawei Y6 (2018). Oczywiście towarzyszy mu autorska nakładka producenta - EMUI 8.0. Bateria o pojemności 3000 mAh nie wspiera niestety żadnego ze standardów szybkiego ładowania. Ciekawym dodatkiem jest możliwość dwóch telefonów Y6 (2018) przez Bluetooth i odtwarzania na nich muzyki.

Smartfon ma kosztować w Europie nie więcej, niż 150 euro, jednak ostatecznej ceny i terminu dostępności na polskim rynku jeszcze nie znamy. Na razie telefon pojawił się w Rosji oraz na Filipinach.

Czytaj też: Takiego smartfonu jeszcze nie było. Wyniki pierwszych testów w popularnym benchmarku przebijają sufit

Huawei umacnia się w Polsce

Z danych GfK Polonia wynika, że w ostatnim tygodniu marca udział Huawei w polskim rynku smartfonów wyniósł 33,1 proc. w ujęciu ilościowym.

Dane GfK Polonia z ostatniego tygodnia marca 2018 dotyczące sprzedaży smartfonów w PolsceDane GfK Polonia z ostatniego tygodnia marca 2018 dotyczące sprzedaży smartfonów w Polsce fot. materiały prasowe

Aby dobrze zobrazować dynamikę wzrostu chińskiego producenta warto rzucić okiem na udział w marcu 2017 roku w ujęciu miesięcznym (21,3 proc) w stosunku do marca bieżącego roku (30 proc.). Jeszcze trzy lata temu Huawei miał raptem 8 proc. udziału w rynku smartfonów w Polsce.

Cotygodniowe podsumowanie roku 14/2018. Podcast ekonomiczno - polityczny Rafała Hirscha

Więcej o: