Jak donosi Engadget, amerykańska firma podpisała w tym celu umowę z położonym na południu Chin miastem Tongren, dzięki czemu w świetle prawa, zagraniczny podmiot będzie mógł zrealizować swój projekt.
Władze miasta będą odpowiedzialne za dopełnienie wszelkich formalności - zadba o zgodność z przepisami i zdobycie potrzebnych certyfikatów oraz budowę samego tunelu.
Z kolei Hyperloop TT zapewni potrzebne do budowy technologie, doświadczenie i dostarczy niezbędny do budowy sprzęt. Oba podmioty mają podzielić się finansowaniem projektu po połowie.
Hyperloop TT fot. Hyperloop TT
Na razie nie znamy szczegółów dotyczących planowanego tunelu. Wiadomo jedynie, że budowany odcinek ma mieć długość 10 km. Można przypuszczać, że na tak krótkim dystansie kapsułom Hyperloop nie uda się osiągnąć prędkości ponaddźwiękowej.
Nie znamy też niestety nawet przybliżonej daty ukończenia budowy tunelu. Hyperloop TT wyjaśnił jedynie serwisowi Engadget, że uruchomienie trasy jest przedsięwzięciem komercyjnym, a nie testowym.
Warto przypomnieć, że spółka Hyperloop TT już wcześniej podpisała umowy w USA, na mocy których połączy Cleveland i Chicago. Buduje też dwa tunele testowe we Francji. Oba projekty mają być ukończone jeszcze w tym roku.
W kwietniu firma podpisała z kolei umowę z deweloperem ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich na budowę "pierwszego na świecie komercyjnego systemu Hyperloop o długości 10 kilometrów na obszarze najszybszego rozwoju między Abu Zabi i Dubajem". Podobna inwestycja jest też planowana na Ukrainie.
---