Uproszczenie portfolio smartfonów Samsunga, a konkretnie połączenie serii Galaxy S Plus oraz Galaxy Note, chodzi Koreańczykom po głowie już od pewnego czasu. Tak przynajmniej sugeruje koreański dziennik The Bell, którego doniesienia opisuje serwis The Investor. Oznaczałoby to, że zamiast trzech flagowych modeli smartfonów (Galaxy S, Galaxy S Plus oraz Galaxy Note) zostaną tylko dwa pierwsze.
W ostatnich latach mogliśmy obserwować rozbicie premier flagowych smartfonów Samsunga na dwa okresy w roku. W pierwszej połowie (zazwyczaj na przełomie lutego i marca, przy okazji targów MWC w Barcelonie) na rynku debiutuje nowa odsłona smartfonów Galaxy S. Nowe telefony z serii Galaxy Note zapowiadane są w drugim półroczu (premierę Galaxy Note 9 wyznaczono na 9 sierpnia).
Pod względem specyfikacji technicznej Samsung Galaxy S i Galaxy Note są do siebie mocno zbliżone. Poza nieznaczną zmianą w przekątnej ekranu i stylistyce urządzenia, podstawowy wyróżnik stanowi oczywiście S Pen dołączony do drugiego z nich. To właśnie z myślą o użytkownikach oczekujących od smartfonu większego wyświetlacza i rysika Samsung oferuje serię Note już od 2011 roku.
Czytaj też: Samsung Galaxy S10 ma mieć czytnik linii papilarnych w ekranie. Tym razem planowane są aż trzy modele
Tymczasem jak wynika z dotychczasowych przecieków, Samsung Galaxy S10 Plus może mieć jeszcze większy ekran (6,4 cala) od Note’a 9 (6,38 cala). Pojawiły się również spekulacje, że na przyszłoroczną premierę serii Galaxy S10 możemy się spodziewać aż trzech wariantów. To mogłoby sugerować, że dni serii Note są już wstępnie policzone. Oczywiście takie posunięcie pozwoliłoby na spore oszczędności.
A te są Koreańczykom potrzebne. Przewidywany zysk operacyjny za drugi kwartał tego roku może się zatrzymać na poziomie 2,03 mld dolarów (to nawet 40 proc. mniej, niż w pierwszym kwartale). Przyczyn takiego stanu rzeczy upatruje się głównie w średnich wynikach sprzedaży smartfonów Samsung Galaxy S9 oraz Galaxy S9 Plus. Oczekiwania odnośnie Note 9 nie są zbyt wygórowane - cel to 12 mln sztuk w rękach klientów.