WhatsApp zacznie wyświetlać reklamy. Wprowadzi też opłaty dla użytkowników biznesowych

Robert Kędzierski
WhatsApp postanowił zwiększyć przychody - aplikacja będzie wyświetlała reklamy. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że nie będą one zbyt uciążliwe. Zmian jest jednak więcej.

Według informacji do których dotarł "Wall Street Journal", WhatsApp, komunikator należący do Facebooka, wkrótce będzie wyświetlał reklamy. W ten sposób firma chce monetyzować swoich użytkowników, których jest już naprawdę wielu, bo 1,5 mld.

Zarabianie na korzystających z WhatsApp nie powinno być jednak szczególnie uciążliwe. Reklamy mają być  wyświetlane w polu Status. A to wymaga kliknięcia.

embed

Analitycy obawiają się jednak, że na WhatsApp nie da się zarabiać łatwo. W Instagram Stories, które też wyświetlają reklamy, przyciągnięcie uwagi odbiorcy jest znacznie wygodniejsze niż w przypadku statusu. 

Biznes zapłaci

Zmiany zapowiadają się też w aplikacji WhatsApp Business, przeznaczonej, jak wskazuje nazwa, dla firm. Usługa wprowadzona pod koniec zeszłego roku ma trzy miliony użytkowników. Jest narzędziem  komunikacji z klientami. 

Według  niepotwierdzonych informacji ci, którzy nie odpowiadają swoim klientom w ciągu 24 godzin, mieliby być obciążeni opłatą. Jej wysokość ani zakres nie zostały jeszcze potwierdzone.

2,5 mld ludzi w zasięgu

Facebook ma ogromną bazę użytkowników, dlatego może sobie pozwolić na testowanie różnych wariantów monetyzacji. Według danych z czerwca co najmniej 2,5 mld osób używa jednej z jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Whatsappa lub Messengera. Co istotne to mowa o realnych użytkownikach, nie zarejestrowanych kontach. 

Nawet w rozbiciu na poszczególne usługi liczby imponują: 2,23 mld osób korzysta z Facebooka, 1 mld z Instagrama, 1,5 mld z Whatsappa i 1,3 mld z Messengera. 

Facebook musi zarabiać

Biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia powody wprowadzenia reklam przez Facebooka są jasne. Firma musi udowodnić inwestorom, że potrafi zarabiać. Ci są bowiem rozsierdzeni aferą z wyciekiem danych do firmy Cambridge Analytica.

Dwa tygodnie temu spółka Marka Zuckerberga zanotowała koszmarny dzień na giełdzie. Jej wartość  stopniała o ponad 100 mld dolarów umniejszając majątek właściciela o blisko 16 mld dolarów, najwięcej w rankingu miliarderów. 

Notowania Facebooka wyraźnie tąpnęły pod koniec lipcaNotowania Facebooka wyraźnie tąpnęły pod koniec lipca Źródło: Google

Do dziś strat sprzed dwóch tygodni nie udało się odrobić. Wprowadzenie reklam i opłat może sprawić, że inwestorzy odzyskają wiarę w największy portal społecznościowy świata i jego akcje zaczną rosnąć. 

Czytaj też: Ile wie o tobie Facebook? Wiemy jak to sprawdzić

Zmiany nieprzypadkowo dotykają WhatsAppa. Mark Zuckerberg wydał na niego 17 mld dolarów. Czas zatem pokazać inwestorom, że transakcja może się zwrócić. 

***

Veit Stutz: Zamiast wciąż szukać nowych wyzwań, lepiej dłużej zostać na danym stanowisku i wgryźć się w temat [NEXT TIME]

Za: ubergizmo.com