Informacje o wprowadzeniu reklam na Netfliksie szybko zalały Reddita i Twittera. Użytkownicy usługi są wyraźnie niezadowoleni ze spotów, które pojawiają się pomiędzy kolejnymi odcinkami seriali i na chwilę przerywają oglądanie.
Netflix jednak uspokaja. W oświadczeniu wysłanym redakcji serwisu Cord Cutter News firma tłumaczy, że wprowadzenie reklam jest tylko jednym z wielu testów, które prowadzi. Nie wiadomo więc czy serwis zacznie wyświetlać je dla wszystkich kont.
Netflix dodaje, że nie są to typowe reklamy, a spoty promujące materiały dostępne w serwisie. W zamyśle mają pomóc zapoznać się z ofertą. W razie potrzeby użytkownicy mogą skorzystać z przycisku pomijającego reklamę.
Każdego roku prowadzimy w Netfliksie setki testów, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, co pomaga naszym użytkownikom łatwiej znaleźć ciekawe materiały do obejrzenia
- tłumaczy Netflix w oświadczeniu wysłanym redakcji Cord Cutter News.
W tym konkretnym przypadku testujemy, czy serwowanie rekomendacji pomiędzy odcinkami seriali pozwala użytkownikom szybciej odkrywać interesujące ich treści. Warto wiedzieć, że użytkownicy mają możliwość pominięcia zwiastuna, jeśli nie są nim zainteresowani
- dodaje.
Testy nowego rozwiązania są przeprowadzane na niewielkiej liczbie subskrybentów. Netflix oczywiście na razie nie zdradza czy "zwiastuny" - jak nazywa pojawiające się reklamy - kiedykolwiek wyjdą poza fazę testów.
To nie pierwszy raz, gdy Netflix eksperymentuje z reklamami w serwisie. Podobne podpowiedzi wideo serwis próbował już wprowadzić w 2015 roku. Ostatecznie wycofał się z pomysłu i skupił na innych formach spersonalizowanych rekomendacji.
---