Netflix testuje reklamy między odcinkami seriali. Użytkownicy wściekli. Serwis wyjaśnia

Netflix prowadzi testy reklam na niewielkiej grupie użytkowników serwisu. Przerywniki pojawiają między kolejnymi odcinkami seriali. Reklamy można pomijać, ale wielu internautów nie kryje oburzenia. Co na to sam Netflix?

Informacje o wprowadzeniu reklam na Netfliksie szybko zalały Reddita i Twittera. Użytkownicy usługi są wyraźnie niezadowoleni ze spotów, które pojawiają się pomiędzy kolejnymi odcinkami seriali i na chwilę przerywają oglądanie.

Netflix jednak uspokaja. W oświadczeniu wysłanym redakcji serwisu Cord Cutter News firma tłumaczy, że wprowadzenie reklam jest tylko jednym z wielu testów, które prowadzi. Nie wiadomo więc czy serwis zacznie wyświetlać je dla wszystkich kont.

Netflix dodaje, że nie są to typowe reklamy, a spoty promujące materiały dostępne w serwisie. W zamyśle mają pomóc zapoznać się z ofertą. W razie potrzeby użytkownicy mogą skorzystać z przycisku pomijającego reklamę.

Każdego roku prowadzimy w Netfliksie setki testów, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, co pomaga naszym użytkownikom łatwiej znaleźć ciekawe materiały do obejrzenia

- tłumaczy Netflix w oświadczeniu wysłanym redakcji Cord Cutter News.

W tym konkretnym przypadku testujemy, czy serwowanie rekomendacji pomiędzy odcinkami seriali pozwala użytkownikom szybciej odkrywać interesujące ich treści. Warto wiedzieć, że użytkownicy mają możliwość pominięcia zwiastuna, jeśli nie są nim zainteresowani

- dodaje.

Testy nowego rozwiązania są przeprowadzane na niewielkiej liczbie subskrybentów. Netflix oczywiście na razie nie zdradza czy "zwiastuny" - jak nazywa pojawiające się reklamy - kiedykolwiek wyjdą poza fazę testów.

To nie pierwszy raz, gdy Netflix eksperymentuje z reklamami w serwisie. Podobne podpowiedzi wideo serwis próbował już wprowadzić w 2015 roku. Ostatecznie wycofał się z pomysłu i skupił na innych formach spersonalizowanych rekomendacji.

---

Maciej Panek: Byłem na dnie, gdy otworzyłem firmę posiadającą obecnie 3 tys. samochodów [NEXT TIME]

Więcej o: