Czerwcowe targi E3 bez PlayStation 5. Sony ponownie odpuszcza imprezę

Sony po raz kolejny nie pojawi się w Los Angeles na targach E3, które odbędą się w czerwcu. Po zeszłorocznym odwołaniu udziału, sytuacja powtórzy się też w 2020 roku. Wizja organizatorów największych targów gier wideo nie odpowiada Japończykom, którzy wolą skupić się na premierze PlayStation 5.
Zobacz wideo

Sony już drugi rok z rzędu nie pojawi się w czerwcu na targach Electronic Entertainment Expo. Firma przygotowuje się do premiery PlayStation 5, więc i tak ma zamiar pojawiać się na licznych imprezach, ale obecna wizja targów E3 nie współgra z tym, jak Japończycy chcą pokazać światu konsolę.

Po dokładnej ewaluacji, Sony Interactive Entertainment postanowiło nie brać udziału w E3. Szanujemy ESA jako organizację, ale nie uważamy, by ich wizja targów E3 czyniła je odpowiednim miejscem na to, na czym koncentrujemy się w tym roku. W 2020 roku będziemy uczestniczyć w setkach wydarzeń na całym świecie. Chcemy skupić się na tym, by nasi fani poczuli się częścią rodziny PlayStation i mieli możliwość gry w ich ulubione produkcje. Mamy fantastyczną listę nadchodzących tytułów na PlayStation 4 i wraz ze zbliżającą się premierą PlayStation 5 z ekscytacją patrzymy na cały rok świętowania z naszymi fanami

- czytamy w oficjalnym oświadczeniu Sony. Organizatorzy targów E3 nie pozostali dłużni. 

Sony nie pojawi się na E3, ze względu na premierę PlayStation 5. Organizatorzy targów odpowiadają

The Entertainment Software Association, organizatorzy E3 szybko zareagowali na oświadczenie Sony, choć do samej firmy i premiery PlayStation 5 bezpośrednio się nie odnieśli. Skupili się na wizji, którą japońska firma podważyła. Tak brzmi pełna treść oświadczenia:

E3 to wyjątkowe wydarzenie poświęcone branży gier wideo, prezentujące ludzi, marki i innowacje, które na nowo definiują rozrywkę kochaną przez miliardy ludzi na całym świecie. E3 2020 będzie ekscytującym, przepełnionym energią pokazem z nowymi doświadczeniami, partnerami, przestrzeniami wystawców, "aktywacjami" i programami, które zabiorą zarówno nowych, jak i doświadczonych uczestników. Zainteresowanie wystawców naszymi nowymi "aktywacjami" przyciąga uwagę marek, które postrzegają E3 jako kluczową okazję do nawiązania kontaktu z fanami gier wideo na całym świecie

Powtarzające się słowo "aktywacja" dziwi nawet redaktorów Venture Beat, którzy opisali całą sprawę. Nie bardzo wiadomo, co ESA miało na myśli, ale być może zobaczymy na targach dużo debiutów i premier. Targi E3 odbędą się w tym roku między 9 a 11 czerwca w Los Angeles.