Boom technologiczny w Polsce? Jeśli masz teraz znaki zapytania na twarzy, prawdopodobnie nie miałeś jeszcze do czynienia z niemieckim sąsiadem" - czytamy na niemieckim portalu t3n.de. "W rzeczywistości polska scena technologiczna przeszła przez ostatnich kilka lat wyjątkowy proces wzrostu. Dziś Polska jest jednym z centralnych hotspotów technologii i cyfryzacji w Europie, a teraz jest również światowym liderem innowacji, przodującym w cyfryzacji i technologii
- pisze Anna Zarudzka, co-CEO w firmie Boldare, w artykule "Silicon Polska - technologiczny hotspot w europejskim sąsiedztwie" opublikowanym na łamach serwisu t3n.de.
Jak donosi niemiecki portal: Według Nasdaq, Polska ma jedną z największych pul talentów technologicznych w Europie. Jest to jeden z powodów, dla których przedsiębiorstwa takie jak Intel (producent półprzewodników) czy Microsoft inwestują w polską scenę technologiczną. Intel niedawno otworzył w Polsce jeden z większych ośrodków badawczo-rozwojowych w Gdańsku, a Microsoft, w maju 2020 roku, zapowiedział plan transformacji cyfrowej w Polsce, inwestując przy tym miliard dolarów.
W artykule czytamy, że "polska scena technologiczna wzbudza zainteresowanie m.in. przez liczbę kobiet pracujących w branży technologicznej". W 2016 roku odsetek absolwentek wydziałów nauk ścisłych w Polsce wyniósł 40 proc. Jest to o kilka procent więcej niż w innych krajach europejskich takich jak Francja, Włochy i Wielka Brytania, gdzie jest to 33 proc.
Niemiecki portal wskazuje, że powodami "boomu technologicznego" w Polsce jest m.in. rosnący wynik gospodarczy Polski. "Dziś Polska jest szóstą co do wielkości gospodarką w UE i największą w Europie Wschodniej" - wyjaśnia portal. "Po drugie, w Polsce jest wielu wykwalifikowanych absolwentów, w tym wielu absolwentów kierunków ścisłych, którzy wnoszą wartość dodaną do polskiej sceny technologicznej" - czytamy.
T3n.de podkreśla rolę Polski, jaką zajmuje w branży gier wideo. "Autentyczna tradycja gier w Polsce jest solidnym fundamentem, na którym kwitnąca polska branża gier została wyceniona na 664 miliony dolarów w 2019 roku" - pisze portal. I dodaje, "że Polska jest największym eksporterem gier komputerowych i wideo w Europie".
Już pierwszego dnia sprzedaży polska gra komputerowa "The Medium" zarobiła na siebie, pokrywając koszty produkcji i marketingu. Premiera gry odbyła się 28 stycznia, a jej wydawcą jest Microsoft. "The Medium" jest dostępna na konsole Xbox Series X/S oraz na komputery PC z Windows. "The Medium" to horror dziejący się w latach 90. ubiegłego wieku w Krakowie. Główną bohaterką jest Marianne, żyjąca na granicy świata śmiertelników i duchów. Fabuła gry skupia się na morderstwie dziecka, które główna bohaterka widzi w wizjach. Aby odkryć tajemnicę tej śmierci, wyrusza do opuszczonego kurortu.