Technologiczny gigant zakpił z Chin i marki "Made in China". Teraz kaja się i liczy straty

Niefortunna reklama firmy Gigabyte wywołała w Chinach potężny skandal i zmusiła tajwański koncern do wystosowania oficjalnych przeprosin. Mleko jednak się rozlało, a chiński bojkot może mocno zaboleć znanego producenta elektroniki.

Gigabyte, tajwański producent płyt głównych, laptopów czy też kart graficznych, nigdy ukrywał faktu, że stara się wyróżnić na tle chińskich producentów. Tym razem firma mogła jednak uczynić o jeden krok za daleko. Wszystko za sprawą zamieszczonego w mediach społecznościowych wpisu, w którym Gigabyte nie tylko zachwala markę "Made in Taiwan", ale jednocześnie deprecjonuję chińskich rywali.

Zobacz wideo Godny rywal dla MacBooka? LG gram to ultralekki laptop z ultramocną baterią [TOPtech]
W przeciwieństwie do innych marek, produkty Gigabyte powstają na Tajwanie pod ścisłą kontrolą jakości. Jeśli chcesz wybrać niski koszt i niską jakość, postaw na chińskiego producenta. Gigabyte zobowiązuje się do produkcji wysokiej podzespołów i laptopów

- głosiła treść usuniętego już komunikatu.

Niefortunna treść tej reklamy niemal natychmiast wywołała w Chinach istną burzę. W sieci pojawiły się nawoływania do bojkotu marki Gigabyte, a dwa popularne sklepy internetowe handlujące elektroniką (JD.com oraz Suning.com) usunęły produkty tajwańskiego producenta ze swojej oferty.

Jak donosi Bloomberg, Gigabyte mocno ucierpiał także na giełdzie. Akcje spółki na parkiecie w Tajpej tylko w środę spadły o 10 proc., a w sumie - od początku "chińskiego kryzysu" kapitalizacja rynkowa firmy zmniejszyła się o - bagatela - 550 mln dolarów.

Gigabyte przeprasza

Chiński bojkot zmusił Gigabyte do opublikowania oficjalnych przeprosin. Firma podkreśla, że wpis, który pojawił się na jej oficjalnej stronie, "nie zgadza się ze stanem faktycznym", a jego pojawienie się było spowodowane problemami związanymi z "wewnętrznym zarządzaniem w firmie"

Gigabyte szczyci się jakością chińskiej produkcji. Chińska produkcja pomaga firmie Gigabyte w tworzeniu doskonałych produktów i wysokiej jakości doświadczeń dla konsumentów na całym świecie. Jakość produktu od wielu lat wytrzymuje próby rynku i konsumentów.

- czytamy w opublikowanym komunikacie.

Warto dodać, że Gigabyte nie jest pierwszą firmą, która w ostatnim czasie padła ofiarą bojkotu ze strony chińskich konsumentów. Podobny los podzieliły także m.in. koncerny Nike oraz Adidas. W ich przypadku chodziło jednak o stanowisko potępiające traktowanie przez włedze Chin Ujgurów zamieszkujących region Xinjang

Więcej o: