Google Chrome nieczęsto decyduje się na odświeżenie swojego loga. Ostatnia taka zmiana miała miejsce w 2014 roku. 4 lutego w Google Canary wprowadzone zostały nowe ikony.
Na pierwszy rzut oka zmiany mogą wydawać się bardzo subtelne. "Uprościliśmy główną ikonę marki, usuwając cienie, poprawiając proporcje i rozjaśniając kolory, aby dopasować się do bardziej nowoczesnej ekspresji marki Google" - pisze w mediach społecznościowych projektant Elvin Hu. "Stwierdziliśmy również, że umieszczenie obok siebie pewnych odcieni zieleni i czerwieni powodowało nieprzyjemne wibracje kolorów, więc wprowadziliśmy bardzo subtelny gradient do głównej ikony, aby to złagodzić, czyniąc ikonę bardziej dostępną" - tłumaczy Elvin Hu.
W piątek ikony zostały wprowadzone do Chrome Canary, czyli do eksperymentalnej wersji przeglądarki przeznaczonej dla programistów i doświadczonych użytkowników. Okazuje się jednak, że ich wygląd będzie nieznacznie się różnić zależnie od systemu, z którego korzysta sprzęt.
Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
"Stworzyliśmy dostosowania specyficzne dla systemu operacyjnego. Chcemy, aby ikony były rozpoznawalne w Chrome, ale także dobrze przygotowane dla każdego systemu operacyjnego. Na przykład w systemie Windows ikony przybierają wyraźnie stopniowany wygląd, pojawiając się w domu w systemie Windows 10 i 11" - czytamy. W przypadku Chrome dla użytkowników MacBooków logo przeglądarki jest bardziej trójwymiarowe, ChromeOS jest "jaśniejsze, bez gradientów, dostosowane do wyglądu pozostałych ikon systemowych". W wersjach Beta i Dev dodane zostały kolorowe wstęgi.