Spotify straciło 1,5 miliona abonentów. Zaprzecza, że winne jest zamieszanie z Joe Roganem

Spotify zaliczyło wyraźny spadek subskrybentów. Nie jest on jednak związany z aferą wokół Joe Rogana, prawicowego celebryty, który w podkaście rozsiewa dezinformację w kwestii szczepionek. Spadki związane są z wojną w Ukrainie.
Zobacz wideo Spotify, YouTube Music, Tidal czy Apple Music? Porównujemy najpopularniejsze aplikacje muzyczne

Pod koniec stycznia muzyk Neil Young postawił Spotify ultimatum - albo on, albo Joe Rogan. Legendarny gitarzysta miał dość antyszczepionkowych treści publikowanych przez Rogana - amerykańskiego celebrytę, prezentera oraz podkastera, który w swoim programie dawał przestrzeń antyszczepionkowcom. Czara goryczy przelała się, gdy Rogan zaprosił Roberta Malone’a, guru antyszczepionkowców, często fałszywie przedstawianego jako twórcę technologii mRNA, zablokowanego na Twitterze za szerzenie dezinformacji dotyczącej COVID-19, szczepionek i odporności na wirusa.

Spotify w tym sporze wybrało Joe Rogana, z którym ma podpisaną wartą 200 mln dol. umowę. Platforma usunęła profil Younga, ale wciąż można znaleźć tam część utworów, do których artysta nie ma praw. Afera odbiła się szerokim echem, co mogło sugerować, że z tego powodu firma straciła niedawno 1,5 mln subskrybentów. Prawda jest jednak inna.

Spotify zalicza spadek subskrybentów, ale to nie Joe Rogan jest powodem

Więcej informacji ze świata na stronie głównej Gazeta.pl 

Dyrektor finansowy Paul Vogel cytowany przez Variety tłumaczył, że kontrowersje, zawsze będą wpływać na liczbę subskrypcji, ale dodał, że prawdziwym powodem odpływu użytkowników jest wojna w Ukrainie

Spotify w odpowiedzi na inwazję zamknął biura w Rosji i wycofał z platformy propagandowe treści mediów z Kremla - Russia Today oraz Sputnika. Są one widoczne tylko dla użytkowników z Rosji

Rosja z niewielkim udziałem w zyskach Spotify

Pod koniec 2021 r. Spotify poinformowało, że z usługi korzysta miesięcznie przeszło 406 mln osób, z czego 180 mln używa płatnej wersji. Paul Vogel powiedział, że rynek rosyjski odpowiadał za procent przychodów Spotify. 

***

Trwa rosyjska wojna przeciwko Ukrainie. Są informacje o zniszczonych domach, rannych i zabitych. Potrzeby rosną z godziny na godzinę. Dlatego Gazeta.pl łączy sił z Fundacją Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM), by wesprzeć niesienie pomocy humanitarnej Ukrainkom i Ukraińcom. Każdy może przyłączyć się do zbiórki, wpłacając za pośrednictwem Facebooka lub strony pcpm.org.pl/ukraina. Więcej informacji w poniższym artykule. 

Specjalne wydanie gazety po ukraińsku dla osób, które uciekają przed wojną. Możesz je pobrać bezpłatnie tutaj. 

Więcej o: