Roboty Kerfuś opatrzone brandingiem marek Pepsi oraz Lay’s pojawiły się na początku miesiąca w centrach handlowych - Westfield Arkadia oraz w Galerii Wileńskiej w Warszawie. Ich zadaniem jest zachęcenie klientów do zakupu produktów obu marek. Urządzenia nie służą jedynie wsparciu sprzedaży, ale mają również zaciekawić robiących zakupy i zachęcić do wejścia w interakcję.
- Chcemy, by doświadczenia zakupowe konsumentów naszych produktów były coraz ciekawsze i wywoływały uśmiech na twarzach - mówił we wrześniu Mariusz Janiec, kierownik ds. klientów sieciowych w PepsiCo Polska.
Kerfuś to konkretnie model BellaBot firmy Pudu Robotics wyposażony w multimedialne funkcje, takie jak interakcje głosowe Al, czy interakcje za pomocą sygnałów świetlnych - podaje portal vibez.pl. Takie roboty są wykorzystywane już m.in. w niektórych restauracjach KFC. Największą furorę robi jednak wyświetlacz będący czymś w rodzaju twarzy Kerfusia, a imitujący pyszczek kota. Sam robot ma do tego kocie uszy i... miauczy.
Więcej aktualnych informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl
Ten futurystyczny kot-robot szybko stał się ulubieńcem użytkowników internetu. Coraz więcej osób zaczęło deklarować też chęć osobistego spotkania z nim. Niektórzy poszli o krok dalej, a może nawet krok za daleko i zaczęli przedstawiać w memach swoje erotyczne fantazje związane z Kerfusiem. I to też już trend.