Redukcja plastiku w życiu codziennym należy do najważniejszych wyzwań, jakie stoją przed nami w walce o środowisko. Problem ten dostrzegają również sieci sklepów, które ograniczają liczbę produktów pakowanych w plastik. Jedną z takich firm jest czeski Rossmann, testujący w niektórych miastach rewolucyjne rozwiązanie.
Czeski Rossmann i Henkel angażują się w walkę o redukcję plastiku
Jak podaje serwis Wirtualne Media, sieć Rossmann testuje sprzedaż wybranych produktów marki Henkel poprzez specjalne automaty, które napełniają butelki wielorazowego użytku. Dzięki temu w znaczny sposób redukowana jest ilość zużywanego plastiku. Chodzi przede wszystkim o środki higieniczne oraz czystościowe, takie jak szampony, odżywki do włosów, płyny do płukania itd.
>>> Dowiedz się więcej: Producenci: W 2020 r. ceny pralek i lodówek w górę. Winne nowe przepisy UE
Na razie testy odbywają się w sklepach Rossmann w Pradze, Libercu, Brnie, Czeskich Budziejowicach i Pardubicach. Nie wiadomo, czy sieć planuje wprowadzenie podobnego rozwiązania na innych rynkach. Henkel planuje, by 100 proc. opakowań, z których korzysta firma do 2025 nadawało się do recyklingu.
Rossmann z sukcesami. Znaczy wzrost przychodów
Rossmann zaliczył niemały wzrost przychodów, które sięgnęły poziomu 10 mld euro. W bieżącym roku sieć drogerii planuje otworzyć 200 nowych placówek. Tylko w Niemczech sieć osiągnęła przychody na poziomie 7 mld euro. Drugim największym rynkiem zbytu dla sieci jest natomiast Polska, w której znajduje się 1300 drogerii. Rossmann posiada 28,7 proc. udziałów na rynku drogeryjnym w Polsce.