Wegański przewrót w menu IKEA. Do 2025 r. połowa dań będzie roślinna

IKEA podała plany dotyczące funkcjonowania restauracji w swoich sklepach. Szwedzka firma szykuje wegańską rewolucję. Do 2025 roku połowa dań w menu ma być roślinna.
Zobacz wideo Sikorski: Nie widziałem takiej samodegradacji pozycji międzynarodowej jakiegoś kraju

IKEA - będąca jednym z największych dostawców żywności na świecie (w 2019 r. restauracje firmy obsłużyły 680 mln klientów) - postanowiła wprowadzić zmiany, by więcej osób mogło otrzymać dostęp do zdrowego jedzenia. Szwedzi mają nadzieję, że dodając do swojego menu więcej "pożywnych i przepysznych" pozycji zainspirują ludzi do zdrowszych wyborów. 

Ikea chce, by zdrowe i zrównoważone wybory były najbardziej pożądaną opcją, pokazując ludziom, że jedzenie roślinne może być wyjątkowo smaczne. Badania potwierdzają, jak ważną w tym rolę odgrywają dostępne cenowo oraz pożądane produkty i IKEA może  zrobić tutaj różnicę. Wybór bardziej zrównoważonych produktów nie powinien być luksusem dla wybranych. Powinien być częścią życia każdego człowieka

- powiedziała Lena Pripp-Kovac, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w grupie IKEA.

Bateria paluszki w IkeaIkea rezygnuje z kultowego produktu. Chce pomóc w walce o środowisko

IKEA wprowadza więcej wegańskich potraw do menu

Menu ma zmienić się do 2025 roku uwzględniając wytyczne ONZ. Zmiany są bowiem wstępem do globalnej konferencji ONZ Food System Summit 2021. W ciągu następnych czterech lat:

  • połowa dań głównych będzie roślina, a 80 proc. nie będzie zawierać czerwonego mięsa.
  • 80 proc. pakowanej żywności będzie roślinna
  • 80 proc. wszystkich głównych dań w restauracjach IKEA będzie spełniała wytyczne dotyczące zdrowego żywienia. 

IKEA wprowadza roślinną wersje swoich klasycznych klopsikówIKEA stawia na wege. Roślinne klopsiki pojawią się w sklepach od 1 sierpnia

IKEA stawia na ekologię

Szwedzka firma już od paru lat stara się wprowadzać ekologiczne rozwiązania do swoich sklepów. Dzięki temu w 2019 roku emisja CO2 z materiałów, produkcji i łańcucha dostaw w sieci IKEA spadła o 4,3 proc, mimo że sprzedaż wzrosła 6,5 proc, podają wirtualnemedia.pl. Był to pierwszy raz, gdy wpływ firmy na środowisko zmniejszył się, a działalność wciąż się rozwijała.