IKEA - będąca jednym z największych dostawców żywności na świecie (w 2019 r. restauracje firmy obsłużyły 680 mln klientów) - postanowiła wprowadzić zmiany, by więcej osób mogło otrzymać dostęp do zdrowego jedzenia. Szwedzi mają nadzieję, że dodając do swojego menu więcej "pożywnych i przepysznych" pozycji zainspirują ludzi do zdrowszych wyborów.
Ikea chce, by zdrowe i zrównoważone wybory były najbardziej pożądaną opcją, pokazując ludziom, że jedzenie roślinne może być wyjątkowo smaczne. Badania potwierdzają, jak ważną w tym rolę odgrywają dostępne cenowo oraz pożądane produkty i IKEA może zrobić tutaj różnicę. Wybór bardziej zrównoważonych produktów nie powinien być luksusem dla wybranych. Powinien być częścią życia każdego człowieka
- powiedziała Lena Pripp-Kovac, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w grupie IKEA.
Menu ma zmienić się do 2025 roku uwzględniając wytyczne ONZ. Zmiany są bowiem wstępem do globalnej konferencji ONZ Food System Summit 2021. W ciągu następnych czterech lat:
Szwedzka firma już od paru lat stara się wprowadzać ekologiczne rozwiązania do swoich sklepów. Dzięki temu w 2019 roku emisja CO2 z materiałów, produkcji i łańcucha dostaw w sieci IKEA spadła o 4,3 proc, mimo że sprzedaż wzrosła 6,5 proc, podają wirtualnemedia.pl. Był to pierwszy raz, gdy wpływ firmy na środowisko zmniejszył się, a działalność wciąż się rozwijała.