Orzo zapewnia swoim gościom relaks i odpoczynek w środowisku wypełnionym palmami arekami, epipremnum złocistym, bluszczem czy zielistkami Sternberga. Rośliny te oczyszczają powietrze z toksycznego benzenu, ksylenu oraz toluenu, których stężenie w polskich miastach jest wysokie. Większość roślin znajduje się na liście ustanowionej przez NASA. Oznacza to, że są one wysyłane w kosmos, aby dostarczać kosmonautom świeżego tlenu.
W tej naturalnej miejskiej przestrzeni serwowane są dania przygotowane z poszanowaniem założeń filozofii zero-waste.
Pandemia wymusiła na branży gastronomicznej dostosowanie się do rynku delivery. Masowo zwiększyła się produkcja opakowań jednorazowych, plastikowych sztućców i jednorazowych rękawiczek. Generowanie takich odpadów znacząco wzrosło na całym świecie. ORZO people-music-nature już w trakcie tworzenia konceptu stawiało na naturalność i ekologię. Walka z plastikiem, zanieczyszczeniem powietrza i marnowaniem jedzenia towarzyszą sieci restauracji już od dłuższego czasu. W zeszłych latach ORZO wprowadziło biodegradowalne opakowania, słomki i rozwiązania zero-waste. Restauracje walczą z marnowaniem jedzenia wykorzystując większość odpadów. Tworzą z nich marmolady, czipsy, wykosztują je do infuzowania napojów, a także do ozdabiania talerzy.
Cała karta koktajli dostępnych w Orzo opiera się na filozofii zero-waste i sustainability. Koktajle te są w 100% wegańskie!
Dania tworzone są ze składników pochodzących wyłącznie od lokalnych dostawców, bez użycia oleju palmowego. Serwowane w restauracjach jajka to ekologiczne „zerówki" posiadające certyfikat unijny.
Marnowanie żywności jest obecnie jednym z największych etycznych i społecznych problemów na świecie. Co więcej, negatywnie wpływa na środowisko naturalne. Dlatego tak ważne jest odpowiednie gospodarowanie jedzeniem.
W 2019 roku ORZO podjęło współpracę z zewnętrzną firmą specjalizującą się w projektach doradczo-wdrożeniowych w obszarze pomiaru i redukcji food waste. Z dużą dokładnością zbadano resztki poprodukcyjne w kuchni – ilość, strukturę i wartość niedojedzonej żywności. Dzięki temu badaniu restauracja dostrzegła kilka popełnianych błędów i od razu wprowadziła rowiązania, dzięki którym udało się jeszcze bardziej zminimalizować odpady żywnościowe.
Orzo swoimi działaniami przyczynia się do niemarnowania żywności, zmniejszenia produkcji plastiku i poprawy jakości powietrza.
Marka chce zwiększać świadomość ekologiczną Gości i restauracji konkurencyjnych.
Ziemia tonie w śmieciach – m.in. plastikowych słomkach i opakowaniach na wynos. Każdego roku marnowane są tony żywności. Produkcja oleju palmowego niszczy tropikalną faunę i florę. Każdy z nas może przyczynić się do zmiany, poprawy jakości powietrza i zatrzymania postępującego globalnego ocieplenia. Jako ORZO people-music-nature chcemy dawać dobry przykład, propagować ekologiczne działania i przekonywać ludzi do dbania o środowisko.
- mówi zespół Orzo