Informacje na temat tego, jak powinniśmy postępować w związku z koronawirusem, można uzyskać na infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia. Dziennie dzwoni tam jednak nawet 10 tys. osób, co powoduje problemy w obsłudze tak wielu interesantów. W związku z tym powstał chatbot, który także udziela informacji dotyczących koronawirusa, informuje portal Sztuczna Inteligencja.
Za chatbot odpowiada startup, a sam program działa na Messengerze kancelarii premiera. Wystarczy napisać do profilu wiadomość, by rozpocząć konwersację.
W obliczu epidemii sprawny dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji to podstawa. Messenger ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników i jest najlepszym kanałem do tego, by odpowiadać na zagadnienia, które najbardziej interesują ludzi
- tłumaczy w przesłanej nam informacji prasowej Maja Schaefer, współzałożycielka i CEO Chatbotize. Program oparty jest na algorytmach sztucznej inteligencji, co pozwala rozumieć mu pytania zadawane w języku naturalnym i automatycznie udzielać na nie odpowiedzi. Można także skorzystać z listy najczęściej zadawanych pytań. System uczy się nie bieżąco i jest uaktualniany o informacje podawane przez Ministerstwo Zdrowia. Chatbot odpowie m.in. na takie zagadnienia jak:
Chatbota odpowiadającego na pytania związane z koronawirusem uruchomiono także na portalu pacjent.gov.pl. Aby z niego skorzystać, należy kliknąć pomarańczowe kółko z symbolem rozmowy tekstowej.