Kancelaria premiera uruchomiła chatbota informującego o koronawirusie. Ma odciążyć infolinię NFZ

Na profilu facebookowym kancelarii premiera działa już chatbot, który odpowiada na pytania związane z koronawirusem. Sztuczna inteligencja ma odciążyć infolinię NFZ.

Informacje na temat tego, jak powinniśmy postępować w związku z koronawirusem, można uzyskać na infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia. Dziennie dzwoni tam jednak nawet 10 tys. osób, co powoduje problemy w obsłudze tak wielu interesantów. W związku z tym powstał chatbot, który także udziela informacji dotyczących koronawirusa, informuje portal Sztuczna Inteligencja.

Zobacz wideo 31 marca premier Morawiecki wprowadził nowe restrykcje

Kancelaria premiera uruchomiła chatbot w związku z koronawirusem

Za chatbot odpowiada startup, a sam program działa na Messengerze kancelarii premiera. Wystarczy napisać do profilu wiadomość, by rozpocząć konwersację. 

W obliczu epidemii sprawny dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji to podstawa. Messenger ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników i jest najlepszym kanałem do tego, by odpowiadać na zagadnienia, które najbardziej interesują ludzi

- tłumaczy w przesłanej nam informacji prasowej Maja Schaefer, współzałożycielka i CEO Chatbotize. Program oparty jest na algorytmach sztucznej inteligencji, co pozwala rozumieć mu pytania zadawane w języku naturalnym i automatycznie udzielać na nie odpowiedzi. Można także skorzystać z listy najczęściej zadawanych pytań. System uczy się nie bieżąco i jest uaktualniany o informacje podawane przez Ministerstwo Zdrowia. Chatbot odpowie m.in. na takie zagadnienia jak:

  • Czy mogę wyjść na zewnątrz?
  • Czy test kupiony w internecie jest skuteczny? 
  • Jak się chronić przed wirusem?
  • Jak rozprzestrzenia się koronawirus?
  • Nie jestem ubezpieczony. Czy będę leczony bezpłatnie?
  • Zamknięcie granic

Chatbota odpowiadającego na pytania związane z koronawirusem uruchomiono także na portalu pacjent.gov.pl. Aby z niego skorzystać, należy kliknąć pomarańczowe kółko z symbolem rozmowy tekstowej.