Biznes walczy. Prawnicy też przenieśli się do sieci. Odpowiedzą na pytania w sprawie umów, tarczy i utraty pracy

Robert Kędzierski
Epidemia koronawirusa wiąże się z szybką i znaczącą zmianą prawa w wielu zakresach. Przedsiębiorcy, a także zwykli obywatele, mogą potrzebować pomocy prawnej częściej niż do tej pory. Wstępną analizę swojego problemu można uzyskać bezpłatnie.

Zamrożenie gospodarki spowodowane pandemią koronawirusa sprawia, że wiele firm musi wymyślać swoje strategie biznesowe na nowo. Jedne stają przed widmem upadłości, inne znalazły niszę na rynku. W cyklu #BiznesWalczy pokazujemy, jak polski i światowy biznes odnajduje się w nowej rzeczywistości. Jeśli chcesz się z nami skontaktować i opowiedzieć swoją historię, napisz na adres: next.redakcja@agora.pl.

Epidemia koronawirusa stawia przed przedsiębiorcami i zwykłymi obywatelami niecodzienne wyzwania. Serwis specprawnik.pl postanowił wyjść naprzeciw tym, którzy, odnajdując się w nowej rzeczywistości, natrafiają na problemy natury prawnej.

Za pośrednictwem specjalnie przygotowanej strony każdy może zadać pytanie - wstępna analiza jego sytuacji zostanie dokonana bezpłatnie.

Epidemia koronawirusa to nowa rzeczywistość prawna. Eksperci radzą, co robić

W projekt zaangażowanych jest 3,7 tys. prawników. Platforma nawiązała współpracę z fundacjami zajmującymi się przedsiębiorcami np. Sukces Pisany Szminką i Plus Jeden w Poznaniu.

Jakie wątpliwości można rozwiać dzięki serwisowi? Chodzi np. o kwestie związane z utratą pracy, wypowiedzeniem umowy, zwolnieniem ze składek na ZUS czy obniżką wysokości opłat za najem. Eksperci radzą też, jak w praktyce stosować przepisy specustawy i tarczy antykryzysowej.

"Postanowiliśmy zareagować na potrzebę"

Przedstawiciele Specprawnik.pl w rozmowie z redakcją Gazeta.pl wyjaśniają, że obecnie bardziej, niż kiedykolwiek, wszyscy powinni wspierać się nawzajem i mobilizować.

Czytaj też: Biznes Walczy. Szkoły językowe uciekły przed koronawirusem. "Zasada jest prosta. Nie uczysz - nie zarabiasz"

- Obserwujemy wzrost problemów prawnych związanych z COVID-19 i postanowiliśmy szybko zareagować. Widzimy, z jakimi wyzwaniami mierzą się przedsiębiorcy i pracownicy. Często zareagowanie na sytuację prawną, na pismo od pracodawcy, widmo bankructwa, zrozumienie specustawy, wymaga podjęcia błyskawicznych działań. Postanowiliśmy zareagować na potrzebę - wyjaśnia Katarzyna Abramowicz, prezes spółki Legal Networks, która stworzyła serwis.

Internet ratunkiem dla kolejnych biznesów

Branża porad prawnych jest kolejną, która w większej mierze w kontakcie z klientem stawia na internet. - Zmuszeni jesteśmy zostać w domu, ale możemy skonsultować problemy, zaoferować rozmowę telefoniczną, sesję video, wykonać pracę online. Trzeba oswoić nieco technologię, ona z nami zostanie na dłużej. Nie bać się jej, a będzie pomocna - wyjaśnia Abramowicz.

Zobacz wideo #BiznesWalczy - Zobacz jak w dobie kryzysu radzi sobie Paloma nad Wisłą