comScore to brytyjska firma, która zajmuje się badaniem rynku internetowego na całym świecie. Teraz po raz pierwszy przeprowadziła analizę także polskiego rynku. Okazuje się, że na tle Europy wyróżniamy się pod dwoma względami - po pierwsze najwięcej wyszukujemy, a po drugie - jesteśmy niezwykle przywiązani do rodzimych marek.
comScore podaje, że w sierpniu znaleźliśmy się w bezwzględnej czołówce "wyszukiwaczy" Starego Kontynentu. Badanie objęło wszystkich użytkowników powyżej 15 roku życia. Średnia liczba wyszukań "per capita" w Europie wyniosła 116. Tymczasem w Polsce wynik ten jest znacznie wyższy - 156 zapytań na osobę. Warto zauważyć, że wliczane tu były wyłącznie frazy wpisywane z prywatnych komputerów stacjonarnych, z wykluczeniem kafejek internetowych i urządzeń mobilnych.
Polacy najczęściej w Europie korzystają z wyszukiwarki. Fot. comScore
Jeśli chodzi o najczęściej odwiedzane przez nas strony, to dominuje tutaj Google (jako "strony Google" liczą się wszystkie należące do koncernu witryny, łącznie z YouTube). Na trzecim miejscu znalazła się Nasza Klasa, z wynikiem 13,8 miliona użytkowników którzy odwiedzili serwis w sierpniu. Z 20 najczęściej odwiedzanych stron ponad połowa jest polska . To nowość dla analityków z comScore; podkreślają oni, że w większości państw dominują jednak duże, globalne marki.
comScore - 20 stron najczęściej odwiedzanych stron w Polsce (dane za sierpień) Fot. comScore
Joanna Sosnowska