Specjaliści z bazy NASA Edwards na pustyni Mojave opracowali na początku lat 70-tych wyjątkową konstrukcję, której celem było sprawdzenie czy samolot o ukośnym i zmiennym ułożeniu skrzydeł będzie mógł latać. I czy takie rozwiązanie będzie bardziej ekonomiczne. Zobaczmy efekt ich prac na materiale wideo:
Tak, TO lata. A czy pomysł przetrwał próbę czasu? Co stało się z projektem?
Niestety, piętą achillesową AD-1 i kolejnych jego wersji była słaba sterowność przy ostrych kątach. Projekt badawczy został zakończony w roku 1982, ostatni lot odbył się 7 sierpnia tego roku.
Obecnie samolot jest jednym z eksponatów w muzeum lotnictwa w Hiller , w USA.
[za Gizmodo ]
R. Z., Łukasz Cichy
Samolot bez klap. Jak on lata?
Ekologiczny samolot szpiegowski
Sikorsky X2 - zobacz najszybszy helikopter świata w akcji
Samoloty wg NASA - czym będziemy latać w 2035
HondaJet HA-420 - najnowocześniejszy na świecie lekki samolot pasażerski