Aktualnie Facebook jest serwisem dostępnym bezpłatnie, a mówiąc dokładniej użytkownik płaci oglądając reklamy, treści sponsorowane itp. dopasowane do niego dzięki podaniu swoich danych serwisowi. Mark Zuckerberg od początku zapewniał, że Facebook był i będzie darmowy. Ale to nie oznacza, że nie może pojawić się płatna wersja serwisu. Spekulacje na ten temat są logiczną konkluzją tego, co twórca i szef FB powiedział podczas niedawnego przesłuchania w Senacie USA.
Ciężko jednak stwierdzić, jak miałby taki płatny Facebook wyglądać oraz ile miałby kosztować.
Analityk nowojorskiej firmy doradców inwestycyjnych Aegis Capital, Victor Anthony pokusił się jednak o określenie, jakie mogłyby być stawki pobierane przez Facebooka tak, by nie odstraszyć chętnych. Jako "zadowalający" poziom analityk uznał kwoty od 3 do 5 dolarów miesięcznie od użytkownika wersji płatnej. Aegis Capital sugeruje także, że zawartość płatnej wersji powinna zawierać treści podobne do tych, jakie ma Netflix, by przyciągnąć użytkowników i powinna być pozbawiona reklam.
Facebook $FB Could Start Charging $3-5 Per Month for Paid Service - Aegis https://t.co/oKQy01EZYx
- Streetinsider.com (@Street_Insider) 11 kwietnia 2018
Zdaniem analityka Aegis Capital, Facebook nie będzie musiał się zmagać z masowym odpływem użytkowników, gdyż dla większości z nich afera z Cambridge Analytica jest nieistotna, podobnie jak cały związany z nią kryzys wizerunkowy Facebooka.
To samo dotyczy wpływów z reklam, gdyż zaledwie kilku reklamodawców opuści serwis w spektakularny sposób, podczas gdy pozostali nadal będą szukać klientów poprzez serwis Marka Zuckerberga.
Dodatkowo, raczej jasne jest, że Facebook nie przestanie mieć podobnych problemów. Zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie chciał zdobyć w niezbyt legalny sposób dane użytkowników serwisu, więc kwestie ochrony prywatności będą istotne zawsze. Uwagę analityków zwrócił też fakt, że Facebook i część senatorów jest otwarta na myśl o konieczności wprowadzenia w USA regulacji zbliżonych do europejskiego RODO (Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych).