''COVID: The Outbreak'' - polska gra o koronawirusie pojawi się 29 maja. Co o niej wiemy?

''COVID: The Outbreak'' to rodzimy pomysł na wykorzystanie pandemii koronawirusa w świecie gier. Skąd taki pomysł? Jak wygląda fabuła gry zapowiadanej na 29 maja?

''COVID: The Outbreak'' - skąd pomysł?

''COVID: The Outbreak'' - pomysł na taką grę może nieco szokować. Mamy przecież sytuację związaną z zagrożeniem ludzkiego życia, obostrzeniami i prognozowanym kryzysem gospodarczym. Z drugiej strony właśnie tak wygląda obecnie nasza rzeczywistość i tak wpływa na to, co dzieje się w świecie wirtualnym. Tym bardziej, że gra będzie miała aspekt edukacyjny i część zysków z jej dystrybucji przekazana zostanie na cele charytatywne.  

Pomysł Jujubee S.A. posiada też kilka innych ciekawych aspektów. Tytuł został zapowiedziany w social mediach firmy 30 kwietnia, premierę przewidziano zaś na 29 maja. Tak szybki proces tworzenia dowodzi o przyspieszonym tempie prac i dużej kreatywności spółki. Michał Stępień jako prezes Jujubee S.A. podkreślił w wywiadzie dla Polsat News, że gra ma charakter edukacyjny. Gry z wirusem w roli głównej nie są jednak zupełną nowością. Jujubee dysponował przy tym dużym doświadczeniem i sprawdzonymi mechanizmami - ich implementacja do fabuły osnutej wokół obecnego kryzysu nie była więc specjalnie trudna.

Ciekawym elementem, który towarzyszy promocji ''COVID: The Outbreak'' jest zapewnienie twórców, że 20% przychodów z gry za miesiące maj i czerwiec trafi do organizacji, która zajmuje się pracami nad szczepionką. 

Jujubee S.A. - co wiemy o twórcach?

Jujubee S.A. jest na rynku gier od 2012 r. Prezesem spółki notowanej na giełdzie jest Michał Stępień - magister politologii i studiów MBA w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie. Studio zajmuje się tworzeniem gier wideo i składa z pracowników, którzy zdobyli wcześniej doświadczenie m.in. w CD Projekt RED i Infinitive Dreams. Dotychczas stworzyło tytuły takie, jak:

  • ''FLASHOUT 3D''
  • ''Suspect in Sight”
  • ''Take Off – The Flight Simulator”
  • ''Realpolitiks”
  • ''KURSK”
  • ''Deep Diving Simulator".
Zobacz wideo Heroes 3

Polska gra o koronawirusie: fabuła

Polska gra o koronawirusie to przede wszystkim fabuła nawiązująca do zdarzeń z ostatnich miesięcy. Dotychczas o ''COVID: The Outbreak'' wiemy z całą pewnością, że:

  • będzie strategią czasu rzeczywistego o dodatkowych walorach edukacyjnych (o czym zapewniają twórcy gry);
  • edukacyjne znaczenie tej produkcji będzie wzmocnione przez film dokumentalny dotyczący wirusów, sposobu ich działania i specyfiki rozprzestrzeniania się;
  • wcielimy się w rolę GHO - globalnej organizacji zdrowia;
  • naszym zadaniem będzie w pierwszej mierze właściwe postępowanie w obliczu wybuchu epidemii i zapobiegnięcie zagładzie ludzkości, która okazuje się być niebezpiecznie bliska;
  • w grze mierzyć będziemy się z samym wirusem, ale też z innymi elementami epidemicznej rzeczywistości: brakiem niezbędnego sprzętu i różnego rodzaju ''zbawcami'' oferującymi ''magiczne sposoby'' na uniknięcie śmiertelnie groźnej choroby;
  • jednym z zagadnień będzie też konieczność utrzymania wśród ludności wysokiego poziomu przestrzegania zaleceń i obostrzeń;
  • wygrana będzie po stronie tego, kto ograniczy poziom zachorowalności do absolutnego minimum;
  • gra została zaprojektowana z dość prostą grafiką (dwuwymiarowe mapy i rysunki), podobnie jest z interfejsem i kolorystyką dobraną tak, aby wygodnie przyswajało się niezbędne informacje;
  • przewidziano wyłącznie jednoosobowy tryb gry.

Polska gra o koronawirusie: cena i wymagania

Polska gra o koronawirusie pojawi się na platformie Steam 29 maja 2020 r. w wydaniu przeznaczonym na PC (o innych autorzy dotychczas nie wspominali). Cena wyniesie w zależności od waluty: 54,99 zł, 13,99 USD lub 11,99 euro. Wymagania sprzętowe na minimalnym poziomie to:

  • procesor 3,2 GHz Quad Core,
  • 8 GB pamięci RAM, 
  • minimum 4 GB pamięci VRAM,
  • wolne przynajmniej 3 GB na dysku.
Więcej o: