Fair Play wzorowany jest na rozwiązaniach znanych w wielu branżach w Stanach Zjednoczonych i innych krajach zachodnich. W Polsce taki sposób przyciągania klientów stosowany jest stosunkowo od niedawna, a jest to zupełna nowość w branży telekomunikacyjnej. W handlu to już funkcjonuje. Np. jako jedna z pierwszych na naszym rynku zaproponowała go sieć amerykańskich sklepów outletowych TK Maxx, w której możemy zwrócić rzeczy w terminie do 28 dni za darmo i odzyskać gotówkę lub wymienić je na inny towar.
Czytaj też: Wiedźmin 3: Dziki Gon grą roku na Game Developers Choice Awards
Play kieruje się więc ogólnymi zasadami rozwiązań obowiązującymi w innych branżach. Szczegółowe zaś rozwiązania dostosował do warunków branżowych i modelu prowadzenia biznesu.
Play Fair Play Play
W programie Fair Play klienci w ciągu 30 dni od momentu podpisania umowy lub aneksu ją przedłużającego, mają możliwość dokonania zmian warunków umownych. Będzie jednak on działał tylko w salonach Play, nie będzie można z niego korzystać przez Internet. Osoby, które będą zawierać umowę przez Internet, mogą skorzystać z prawa zwrotu towaru kupionego przez Internet przez 14 dni od daty zakupu.
Play Fair Play Play
Jeżeli modyfikujemy warunki umowy, możemy się liczyć z opłatami. Sama zmiana oferty dokonywana jest bezpłatnie. Jednak zmiana oferty, do której był zakupiony telefon, wymaga uwzględnienia zmiany ceny zakupu telefonu. Oznacza to konieczność wyrównania ceny urządzenia do ceny obowiązującej w danej ofercie, w cenniku z dnia podpisania umowy.
Jeśli zmieniamy abonament na wyższy, gdzie cena urządzenia jest niższa, to zwracana jest nam kwota nadpłaty. Gdy zmieniamy abonament na niższy - dopłacamy.
W Play możemy także zwrócić zakupiony przy podpisywaniu umowy telefon. Niestety, będziemy musieli zapłacić opłatę za korzystanie z urządzenia. Nie ma znaczenia, czy telefon jest rozpakowany, czy nierozpakowany. Trzeba będzie zapłacić od 49 zł do 399 zł. Sama zaś rezygnacja z wcześniej podpisanej umowy będzie nas kosztować 99 zł.