Znów doszło do próby oszukania klientów mBanku. Instytucja ostrzega przed phishingiem, czyli oszukańczymi mailami.
mBank mBank
Link w treści wiadomości odsyła do fałszywej strony banku. Jak pisze w ostrzeżeniu bank, „połączenie z tą stroną nie jest szyfrowane, brakuje również poprawnego certyfikatu”.
mBank mBank
Na podrobionej stronie widnieje prośba o wprowadzenie loginu i hasła do logowania, a następnie prośba o podanie danych karty płatniczej - numeru, daty ważności i kodu CVC.
mBank mBank
mBank informuje, że na telefony klientów mogą też zostać wysłane kody sms służące do potwierdzania nieautoryzowanej, niewykonywanej operacji.
Jeśli padłeś ofiarą phishingu, tzn. kliknąłeś w link z maila i wpisałeś dane na fałszywej stronie, jak najszybciej skontaktuj się z mBankiem. Bank apeluje też o zmianę haseł dostępu oraz zastrzeżenie karty. Należy też przejrzeć historię operacji i anulować ewentualne oszukańcze transakcje (jeżeli wprowadziłeś kody sms na fałszywej stronie).
Pamiętaj! Ani mBank ani żaden inny bank nie prosi klientów w mailu o podawanie tak wrażliwych danych jak hasła do logowania, dane kart płatniczych czy PIN-y do karty czy do aplikacji. Nie wysyła też maili z linkami do serwisu bankowości internetowej.