Klienci mBanku na celowniku oszustów. Uważajcie na te maile!

mBank ostrzega przed fałszywymi mailami, w których rzekomo informuje o zablokowaniu konta i odsyła na podrobioną stronę celem podania wrażliwych danych.

Znów doszło do próby oszukania klientów mBanku. Instytucja ostrzega przed phishingiem, czyli oszukańczymi mailami. 

mBankmBank mBank

Link w treści wiadomości odsyła do fałszywej strony banku. Jak pisze w ostrzeżeniu bank, „połączenie z tą stroną nie jest szyfrowane, brakuje również poprawnego certyfikatu”.

mBankmBank mBank

Na podrobionej stronie widnieje prośba o wprowadzenie loginu i hasła do logowania, a następnie prośba o podanie danych karty płatniczej  - numeru, daty ważności i kodu CVC.

mBankmBank mBank

 

mBank informuje, że na telefony klientów mogą też zostać wysłane kody sms służące do potwierdzania nieautoryzowanej, niewykonywanej operacji.

Co jeśli kliknąłeś w link?

Jeśli padłeś ofiarą phishingu, tzn. kliknąłeś w link z maila i wpisałeś dane na fałszywej stronie, jak najszybciej skontaktuj się z mBankiem. Bank apeluje też o zmianę haseł dostępu oraz zastrzeżenie karty. Należy też przejrzeć historię operacji i anulować ewentualne oszukańcze transakcje (jeżeli wprowadziłeś kody sms na fałszywej stronie).

Jak nie dać się oszukać?

Pamiętaj! Ani mBank ani żaden inny bank nie prosi klientów w mailu o podawanie tak wrażliwych danych jak hasła do logowania, dane kart płatniczych czy PIN-y do karty czy do aplikacji. Nie wysyła też maili z linkami do serwisu bankowości internetowej.

Więcej o: