Żabka zmieni się nie do poznania? Testują nowy format sklepu. Ma być dostosowany do ludzi bez przerwy zabieganych

Żabka zdecydowała się na testy nowej organizacji sklepu, która charakteryzuje się powiększonym asortymentem, szerokim wyborem dań gotowych, przekąsek i napojów na wynos.

Jak czytamy w specjalnej ulotce Żabki nowy koncept ma być dostosowany do żyjących w biegu mieszkańców dużych miast, którzy częściej robią niewielkie, impulsowe zakupy. Oprócz nowego asortymentu nowe Żabki mają w związku z tym inne wyposażenie, nowe logo, a także czytelną nawigację wnętrza sklepu. Jest też darmowy dostęp do wi-fi.

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl test nowego logo i wyglądu placówki prowadzony jest w bardzo ograniczonej liczbie lokalizacji i służy wypracowaniu najlepszych rozwiązań, które zyskają aprobatę klientów. W teście biorą udział m.in. sklepy przy Alejach Jerozolimskich 33 i Rakowieckiej 33 w Warszawie.

Żabka także przy plaży.

Nowe sklepy w Warszawie to zresztą nie jedyne nowości sprzedawcy tego lata. W lipcu Żabka zdecydowała się na uruchomienie dwóch nadmorskich, sezonowych sklepów tuż przy wejściach na polskie plaże. Wakacyjne punkty w Międzyzdrojach oraz Międzywodziu działać będą do końca września. Co ciekawe są otwarte dłużej, w godzinach od 6 rano do 2 w nocy.

Przy okazji Anna Jarzębowska-Kwiatek z działu public relations w Żabce zdradziła, co Polacy najczęściej kupują przy plażach. To głównie woda mineralna, kanapki, lody, a niekiedy podstawowe środki chemiczne.

.i na wydaniu

Żabka Polska obsługuje dziennie około 800 tysięcy klientów. Do firmy należy ponad 4,2 tys. sklepów prowadzonych pod dwoma szyldami – Żabka i Freshmarket. W 2015 r. sieć należąca do funduszu inwestycyjnego Mid Europa Partners miała 5,75 mld złotych przychodów ze sprzedaży.

Żabka jest „na wydaniu”. Mid Europa Partners zatrudnił doradcę, który ma mu pomóc przy transakcji sprzedaży. Początkowo spekulowano, że nabywcą mogą być Portugalczycy z Jeronimo Martins, którzy stoją za Biedronką; w ostatnim tygodniu mówiło się raczej o Eurocashu i CVC Capital Partners - ale żadna z tych firm nie potwierdziła spekulacji. Wg źródeł Reutersa cena sprzedaży sieci miałaby wynieść 1 mld euro. Fundusz private equity Mid Europa Partners kupił spółkę Żabkę Polska w 2011 r. - za 400 mln euro.