Opublikowane dziś wyniki Facebooka zaskakują. Przychody w trzecim kwartale sięgnęły imponującej kwoty 7,01 mld dol. – wzrosły w stosunku do danych sprzed roku aż o 55,8 proc. To więcej niż się spodziewano - analitycy przewidywali wynik na poziomie 6,92 miliarda.
Czytaj też: Jak zarabia Facebook? Zbierając o tobie 98 różnych informacji.
Zysk wyniósł 2,4 mld dol., był więc aż o 166 procent większy niż rok temu..
W odróżnieniu do poprzednich wyników giełda zareagowała chłodno. Akcje potaniały o 1,8 procenta. Kapitalizacja firmy spadła do 360 miliardów dolarów.
Po kilkunastu minutach kurs zaczął się nieco podnosić, nadal jednak akcje są tańsze niż przed ogłoszeniem wyników. Jest to związane z tym, że w roku 2017 na portalu będzie wyświetlać się mniej reklam.
Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że od początku roku kurs akcji Facebooka zwiększył się o 20 procent.
Dzisiejsze wahania mogą mieć więc źródło nie w wynikach serwisu, a w przewidywaniach dotyczących wyników wyborów prezydenckich. Poniższy wykres prezentuje gigantyczny wzrost wartości serwisu od debiutu na giełdzie.
Wzrost wartości kursu Facebook Fot. Investing.com
Spadek odnotowali wszyscy technologiczni giganci: Amazon -2,5%, Alphabet (Google) -2,1%, Microsoft -0,6%. Ogłoszenie wyników kwartalnych Facebooka pechowo zbiegło się z negatywnymi sygnałami z rynku.
Facebook nie ma już żadnego problemu z zarabianiem na użytkownikach smartfonów. Wall Street Jornal zauważa, że generują oni 84 procent przychodu z reklam. Rok temu było to 78 procent.
Bardzo dobre są też statystyki świadczące o przyroście użytkowników. Z serwisu korzysta dziś aktywnie 1,79 mld osób miesięcznie. W tym z platformy mobilnej 1,66 miliarda. Dziennie z Facebooka korzysta 1,18 mld użytkowników (1,09mld z urządzeń mobilnych). To wzrost o 22 procent.
Michael Pachter komentujący wyniki dla USA Today stwierdził, że Facebook to "zadziwiająca firma". Jego zyski rosną szybciej niż liczba nowych użytkowników. Kwartał podsumował też Mark Zuckerberg.
Właśnie przedstawiliśmy wyniki kwartalne i postępy w czynieniu świata lepiej połączonym. Nasza społeczność ma teraz 1,8 miliarda użytkowników. Osiągnęliśmy też ważny krok milowy: dziennie z aplikacji korzysta 1,2 miliarda osób.
Najważniejszym celem jest dla nas lepsze wyeksponowanie wideo. Ludzie tworzą i przesyłają więcej filmów niż kiedykolwiek, a zatem tworzymy nowe narzędzia, które pozwalają lepiej wyrazić się w ten właśnie sposób.
Od maja liczba osób korzystających z Facebook Live wzrosła czterokrotnie. Niecałe trzy miesiące temu uruchomiliśmy Instagram Stories - z usługi korzysta już 100 milionów osób dziennie. Dlatego w ciągu kilku następnych miesięcy będziemy wprowadzać więcej narzędzi do komunikacji wizualnej.
- napisał Zuckerberg na swoim profilu.
Zobacz także WIDEO: Jest już serial transmitowany przez Facebook Live - czy taka będzie przyszłość telewizji?