Nowy gigant na rynku dyskontów wchodzi do Polski. Będzie jeszcze taniej?

Tedi, niemiecka sieć dyskontów z wystrojem wnętrz, planuje ekspansję w Polsce. Niemiecki dyskont z pluszowym misiem - Tedi - oferuje produkty na segmencie rynku, który ich zdaniem w Polsce jest jeszcze słabo rozwinięty: dekoracja wnętrz, zabawki, zrób to sam, elektronika i kosmetyki. Konkurentami w Polsce będą więc KiK, Pepco i TXM.

Sieć Tedi została założona w 2004 r. teraz posiada ok. 1,4 tys. sklepów, z czego zdecydowaną większość – 1350 – w Niemczech. Poza rodzimym rynkiem działa też Austrii, Słowenii, Słowacji, Holandii i Hiszpanii. W tym roku zapowiedziano otwarcie 150 kolejnych.

– W najbliższych tygodniach planujemy otworzyć pierwsze sklepy w Chorwacji. W przyszłym roku startujemy we Włoszech. Elementami programu są także Polska i Portugalia – powiedział dla Frankfurter Allgemeine Zeitung prezes Tedi Silvan Wohlfarth.

Sieć chwali się, że zatrudnia 11,5 tys. pracowników, a każdy sklep oferuje 5 tys. produktów w niskich cenach.

Dyskont TediDyskont Tedi tedi.com/materiały prasowe

– Decyzja o wejściu nowej niemieckiej marki do Polski potwierdza atrakcyjność naszego rynku i pozytywne oczekiwania co do jego perspektyw – skomentował dla Pulsu Biznesu dyrektor operacyjny Pepco Marcin Stańko. – Odpowiedzi na pytanie, czy jest miejsce dla kolejnej marki w segmencie dyskontowym, udzielą klienci. Polscy są ukierunkowani na cenę, a jednocześnie oczekują jakości, szerokiej oferty, dobrej obsługi i dogodnej lokalizacji. Jako lider rynku będziemy się przyglądać poczynaniom nowego konkurenta, lecz mając już doświadczenia z innych europejskich krajów, nie obawiamy się o kontynuację naszego rozwoju.

***

Magazyn Porażka: Media kreują wyspy szczęśliwości, które dla wielu są po prostu nieosiągalne [NEXT TIME]