Lidl ma nową książkę kucharską. 1,5 mln rozejdzie się na pniu?

Lidl chce, byśmy jedli smacznie i zdrowo. Na współautorkę nowej książki zaprosił dietetyczkę. Czy 1,5 miliona nakładu znów rozejdzie się na pniu?

Kucharskie książki wydawane w ramach serii Kuchnia Lidla to prawdziwe wydawnicze hity. Sieć chwali się, że rozeszło się już łącznie 8 mln egzemplarzy wszystkich pozycji, a niemal każdej trzeba było robić dodruki. Nie dziwi więc fakt, że niedługo klienci będą mogli zdobyć kolejną pozycję z tej serii.

Nowa książka kucharska jest jednak pod pewnymi względami wyjątkowa – jej współautorką jest dietetyczka Hanna Stolińska-Fiedorowicz, na co dzień pracująca jako dietetyk kliniczny w Instytucie Żywności i Żywienia, więc nacisk położony jest bardzo mocno na zdrowe odżywianie, o czym świadczy tytuł „Jeść zdrowiej”. Autorami przepisów są Daria Ładocha oraz Karol Okrasa, który podczas konferencji prasowej żartował, że znalazł się w książce „na okrasę” i chciał udowodnić, że zdrowe jedzenie również może być smaczne.

- Ta książka jest dla każdego, kto czuje się zagubiony w natłoku informacji, które pojawiają się na bieżąco w temacie zdrowej kuchni i nowoczesnych diet. Przedstawiamy praktyczne porady, podsumowujemy trendy, wyjaśniamy wątpliwości i przede wszystkim dajemy ściągawkę jak zdrowo jeść i żyć bez względu na to jakie mamy preferencje kulinarne. - mówiła Hanna Stolińska-Fiedorowicz.

Książka kucharska LidlaKsiążka kucharska Lidla Mat. prasowe

Lidl: Polacy chcą jeść zdrowiej

Lidl nie ukrywa, że przepisy z książki wpisują się w jego strategię (dziwiłbym się, gdyby książka wydawana przez sieć sklepów nie spełniała tego warunku) i w przepisach umieszcza swoje produkty i marki. Kierując się zresztą wygodą i zapotrzebowaniem klientów. Odzierając z marketingowego lukru wszystko co mówiono na prezentacji książki można stwierdzić jeden prosty fakt – Polacy faktycznie coraz bardziej interesują się zdrowym odżywianiem i to, że dyskonty poszerzają ofertę, którą można określić wspólnym mianem „bio” nie jest przypadkiem. Nie robiłyby tego, gdyby nie było popytu.

- Na co dzień obserwujemy zachowania zakupowe Polaków, wsłuchujemy w się w ich opinie oraz pomysły. Zauważyliśmy ogromną zmianę, która nastąpiła w przeciągu ostatnich lat w podejściu naszych klientów do tematyki odżywiania. Chcemy podążać zgodnie z trendem, ale także wyjść konsumentom naprzeciw, dlatego postawiliśmy wydać książkę o takiej tematyce - komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Tradycyjnie dla Lidla, aby dostać książkę „Jeść Zdrowiej” trzeba będzie zbierać naklejki. Każde wydane 50 zł będzie oznaczało jedną naklejkę, a 6 będzie można wymienić na książkę. Akcja będzie trwała od 26 lutego do 25 marca lub wyczerpania zapasów.

Cotygodniowe podsumowanie roku 7/2018. Podcast ekonomiczno - polityczny Rafała Hirscha

Więcej o: