Goldman Sachs, jeden z największych banków inwestycyjnych świata, zapisze swoich pracowników do MilkShip, usługi firmy LifeCare, która pozwoli na wysyłanie mleka matki w zestawie do transportu chłodniczego. Zestaw zostanie dostarczony bezpośrednio do pokoju hotelowego w dowolnym miejscu na świecie.
W notatce, do której dotarł serwis CNN, podano, że pracowniczki przebywające poza Stanami Zjednoczonymi, otrzymają zwrot kosztów chłodzenia i wysyłki mleka do dziecka, które pozostało w domu podczas podróży służbowej.
Chociaż świadczenie to nie należy do popularnych, to Goldman Sachs nie jest jedyną firmą, która oferuje je pracownikom. Firma konsultingowa EY zainicjowała podobny program w 2007 r., a w 2015 roku to samo zrobił IBM.
Laura Young z Goldman Sachs, podkreśla, że bycie rodzicem może „przynieść unikalny zestaw wyzwań”. - Staramy się dostarczać naszym pracownikom programy i usługi, by wspierać ich w rozwiązywaniu codziennych spraw – zaznacza.
Światowa Organizacja Zdrowia i UNICEF zalecają karmienie wyłącznie piersią przez pierwszych sześć miesięcy życia dziecka. Ale kobiety w Stanach Zjednoczonych nie mają zagwarantowanego płatnego urlopu macierzyńskiego (w Goldman Sachs jest to 16 tygodni), a niektóre matki mają trudności z karmieniem piersią w pracy.
Statystyki z 2015 r. wykazały, że mniej niż 50 proc. niemowląt w USA było karmionych wyłącznie piersią przez pierwsze trzy miesiące, a tylko 25 proc. dzieci było karmionych w taki sposób przez sześć miesięcy.