Nowe Biedronki bardziej przyjazne dla klientów. Jest nowy sklep. I umowa z Pocztą Polską

Nowa Biedronka otworzyła swoje podwoje w warszawskim w budynku warszawskiego Centralnego Domu Towarowego znanego jako Dom Handlowy Smyk. Otwarcie sklepu w prestiżowej lokalizacji pozostaje jednak w cieniu informacji o tym, że firma zawiązała szerszą współpracę z Pocztą Polską.

Nowa Biedronka powstała w samym sercu Warszawy, u zbiegu Al. Jerozolimskich i Kruczej. Nowy sklep zlokalizowany jest w podziemiach budynku, który starzy warszawiacy kojarzą jako CeDeT, a młodsi jako Smyk. Obecnie to budynek biurowo-handlowy CEDET – obecny właściciel, firma Immobel, zakończył niedawno rewitalizację i modernizację zabytkowego budynku z 1952 roku.

Biedronka 2.0, czyli usprawnienia

Sieć chwali się, że nowy sklep został przygotowany w layoucie 2.0, jest więc Biedronką nowego rodzaju i nie wyróżnia go tylko ulokowanie w zabytkowym budynku (Biedronki w zabytkowych obiektach można znaleźć choćby w Łodzi).

- Layout 2.0 ma usprawnić sposób poruszania się po sklepie czy szybsze odnalezienie produktu na półce. Wydzielona została specjalna strefa dla produktów w ofercie promocyjnej, a oferta pieczywa, owoców i warzyw powiększona została w znaczący sposób – chwali nowy sklep Krzysztof Waszczuk odpowiedzialny za lokalizację.

Dla klientów nowy układ oznacza choćby ujednolicony system zamieszczania cen według oznaczeń kolorystycznych – żółte i białe to etykiety towarów ze stałej oferty, zielone to nowości, a pomarańczowe to promocje. Ale etykiety cenowe to jedno, znacznie ważniejsze dla klientów jest to, że w nowym sklepie będzie się łatwiej poruszać – w nowej odsłonie Biedronka daje szersze alejki sklepowe, czyli nie trzeba będzie już przeciskać się przez wąziutkie przejścia, które potrafi zastawić jedna osoba z małym koszykiem.

Biedronka i Poczta łączą siły

Nowy sklep to jednak nie wszystko, a jego otwarcie przebiega w cieniu informacji znacznie większej wagi. Biedronka, która już od jakiegoś czasu w niektórych lokalizacjach ma urządzenia do wydawania paczek postawione przez firmę duńską firmę SwipBox, porozumiała się z Pocztą Polską, która z kolei dogadała się z Duńczykami. Efektem tego, jak informowała „Rzeczpospolita” ma być tysiąc urządzeń do odbioru paczek w różnych Biedronkach. Tym samym Biedronka staje po stronie Poczty Polskiej w starciu państwowej spółki z prywatnym InPostem. Po stronie InPostu opowiedział się z kolei konkurent Biedronki – Lidl, który niedawno podpisał stosowną umowę z prywatnym operatorem pocztowym.

Współpraca Biedronki z Pocztą Polską to szansa dla obu firm. Poczta poszerza swoją, i tak już dużą, sieć punktów odbioru przesyłek o kolejne popularne punkty (paczkę przesyłaną za pośrednictwem PP można np. odebrać w Żabkach), a Biedronka ma dodatkowy magnes na klientów.

Emilian Kamiński: Żeby nie być frustratem, zacząłem sam organizować sobie życie [NEXT TIME]

Więcej o: