Zalando ma pomysł na zakupowych cwaniaków. Chce utrudnić im zwroty używanych ubrań

Aby zwrócić towar, najczęściej potrzebne są paragon i fabryczna metka w ubraniu. Te ostatnie nierzadko są zbyt dyskretne, by stanęły na przeszkodzie tym, którzy nagminnie zwracają towar po wcześniejszym użyciu go. Zalando być może rozwiąże ten problem.
Zobacz wideo

Pomysł Zalando na zmniejszenie liczby zwrotów zaskakuje prostotą i może okazać się skuteczny.

Duży problem – duża metka

Jedna z najbardziej znanych odzieżowych firm e-commerce chce dodatkowo etykietować swój towar. Obecnie Zalando oferuje 100-dniowy okres zwrotu nieużywanego produktu. Niestety wśród klientów są tacy, którzy mocno nadużywają konsumenckich przywilejów i odsyłają ubrania, których zdążyli już użyć nawet kilkukrotnie. Zalando chce, by odzież posiadała dodatkowe, duże metki o wymiarach 10 na 15 cm. To być może okaże się wystarczające, aby zniechęcić wszystkich, którzy chcieliby ubrania ponosić, a następnie zwrócić. Wszystkie zwroty będą akceptowane tylko, jeśli towar nadal będzie posiadał nową metkę.

Zwroty tylko dla uczciwych

Większość platform wysyłkowych działających w Internecie ma bardzo prokonsumencką politykę zwrotów. Chcą w ten sposób zachęcić klientów do zakupów online. Dlatego firmy jak Zalando, Answear czy Notino podchodzą do zwrotów z dużą tolerancją. Pomysł na dodatkowe metkowanie ubrań ma zniechęcić nieuczciwych konsumentów.

Jednocześnie staramy się minimalizować liczbę zwrotów, których można było uniknąć, na przykład poprzez lepsze opisanie lub zaprezentowanie produktu. W przypadku odzieży damskiej na specjalne okazje testujemy obecnie rozwiązanie, które jest w branży powszechną praktyką. Na produktach z tego segmentu umieszczamy widoczną metkę z napisem: Drogi Kliencie, zachęcamy do wypróbowania i przetestowania naszego produktu, ale po usunięciu tej metki, zwrot w ramach Polityki Zwrotów Zalando nie będzie już możliwy i nie zostanie on zaakceptowany przez Zalando. Sprawdzamy to rozwiązanie już trzeci sezon na wszystkich rynkach. Jesteśmy obecnie w połowie fazy testów, więc nie możemy jeszcze przedstawić ostatecznych wyników dotyczących jego wpływu na stopę zwrotu

- czytamy w komunikacie przesłanym przez Biuro Prasowe Zalando.

Na ten moment wiadomo też, że firma Zalando będzie chciała dodatkowo metkować towary premium. Możliwe, że w ślad za niemieckim sklepem pójdą inne firmy.