Które sklepy polecają Polacy? Często kupują w Biedronce, ale chętniej rekomendują Lidla
YouGov BrandIndex to międzynarodowe badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego. W Polsce przeprowadza je agencja Inquiry, zajmująca się analizami rynku detalicznego dla sieci sklepów i centrów handlowych. Badanie YouGov BrandIndex pokazuje m.in. reakcje konsumentów na kampanie reklamowe i przekazy medialne na temat różnych marek.
Lidl goni Biedronkę. Kupuje w nim już 59 proc. dorosłych Polaków
Z badań YouGov BrandIndex wynika, że aż 75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w sklepach Biedronka. Mimo to zakupy w tej sieci rekomenduje jedynie 30 proc. badanych. Lepszy wynik uzyskał Lidl. W sklepach niemieckiej sieci kupuje mniej Polaków, bo 59 proc., ale aż 70 proc. spośród nich poleciłoby zakupy w Lidlu. W sklepach Auchan, Carrefour, Tesco i Kaufland zakupy robi między 25 a 40 proc. badanych. Ten ostatni odnotował ostatnio wyraźną poprawę wizerunku. Dlaczego tak się dzieje?
W obliczu silnej konkurencji Kaufland walczy o klienta podążając za nowymi trendami: zwiększenie oferty zdrowej żywności, propagowanie trendu eko, wprowadzenie zamienników jednorazowych naczyń i sztućców czy wspieranie polskich producentów w ramach programu „Startup by Kaufland”. Te działania nie pozostają bez echa wśród konsumentów, którzy mają coraz lepsze zdanie na temat marki Kaufland.
- wyjaśnia agencja Inquiry.
Firmą, która wyraźnie traci w oczach polskich konsumentów jest Tesco. Wynika to m.in. z ostatniego kryzysu tego przedsiębiorstwa, które zamyka kolejne placówki w Polsce i zwalnia pracowników.
Rossmann najpopularniejszą drogerią w Polsce. Poleca ją 73 proc. klientów
Najpopularniejszą drogerią w Polsce jest Rossmann. W sklepach tej sieci kupuje 57 proc. respondentów, a zakupy w Rossmannie poleciłoby 73 proc. spośród nich. Drogerie Hebe wciąż są mniej popularne, ale wizerunek tej marki wyraźnie się poprawia.
Z badania YouGov BrandIndex wynika, że ubrania i sprzęt sportowy Polacy kupują najchętniej w sklepach sieci Decathlon (w tej sieci kupuje 16 proc. dorosłych Polaków) i 4F (11 proc.). Po produkty umożliwiające naprawy i remonty polscy konsumenci chodzą najczęściej do Castoramy (25 proc.), a swoje mieszkania i domy wyposażają w sklepach IKEA (37 proc.).
A co z branżą odzieżową? Ubrania Polacy kupują najchętniej w Pepco (30 proc. badanych), H&M (22 proc.) i Reserved (15 proc.), z kolei w buty zaopatrują się w sklepach CCC (28 proc.) i Deichmann (15 proc.)
-
Siłownie i restauracje zostaną otwarte w lutym? Mateusz Morawiecki podał warunki
-
Abonament RTV. Poczta Polska ściga dłużników. W 2020 roku zaległości na ponad miliard złotych
-
Dworczyk atakuje Niemcy za zakup szczepionek poza unijną umową. KE: Najpierw dostawa dla całej UE
-
Pfizer wróci do normalnych dostaw szczepionek od 25 stycznia. Dlaczego wcześniej zwolnił tempo?
-
500 plus. Jedna bardzo ważna zmiana i dotyczy wszystkich, którzy korzystają ze świadczenia
- Zaszczepieni będą mogli podróżować jak dawniej? Wiele państw już myśli o szczepionkowych paszportach
- W przyszłym tygodniu decyzja dotycząca obostrzeń. Premier: Scenariusze "być może będą bardziej pozytywne"
- Ulga dla młodych w 2021 r. Komu przysługuje zerowy PIT?
- Firmy chcą pracować. Morawiecki: Tych, którzy łamią przepisy, spotykają kary. Nawet 30 tys. zł
- Czytelniczka znalazła jeża. "To śmiertelne zagrożenie". Ekspert: Dobra reakcja, ale jeż powinien trafić do ośrodka