Chociaż w Polsce nadal najbardziej popularnymi alkoholami jest jasne piwo oraz wódka, to coraz większą popularnością cieszą się także inne trunki. W ostatnim czasie największy wzrost sprzedaży w naszym kraju odnotowały wina musujące, likiery na bazie mleka oraz whisky. Zwiększył się też popyt na piwa bezalkoholowe.
Jak podaje "Rzeczpospolita", w ciągu ostatnich 12 miesięcy Polacy wydali 35,3 miliarda złotych na zakup alkoholu. Największy wzrost sprzedaży w tempie 77 procent rocznie zanotowały piwa bez alkoholu. Na drugim miejscu, ze wzrostem o 51 procent, uplasowały się włoskie wina prosecco i hiszpańska cava. Tylko te dwa rodzaje alkoholu odpowiadają za 40 procent wartości sprzedaży ogółu win musujących w Polsce. Skok wartości sprzedaży o 47 procent zanotowały także wina aromatyzowane, zwłaszcza te z posmakiem czarnej porzeczki, truskawek i brzoskwini.
O 40 procent wzrosła też sprzedaż whisky, zwłaszcza tej smakowej - dużą popularnością cieszą się nie tylko klasyczna, szkocka whisky, ale też te trunki produkowane w Irlandii, Ameryce czy Azji. O 20 procent wzrosła też sprzedaż ginu, co przy okazji jest też najszybszym wzrostem w przypadku alkoholi mocnych. Skok o 16 procent odnotowały też likiery na bazie mleka, które kupowane są głównie przez kobiety lub jako prezent dla kobiet.