Jak zapewniają przedstawiciele Tesco w Polsce, docelowe hipermarkety kompaktowe, które mają niebawem pojawić się w wyniku zmian polityki handlowej, będą funkcjonować obok standardowych marketów, które zostaną pozostawione w dotychczasowej formie. Hipermarkety kompaktowe mają być mniejsze, ale mają oferować więcej produktów w porównaniu z konkurencją, głównie spożywczych. Będą też jednak sezonowe oferty przemysłowe.
Nasze hipermarkety to sklepy o powierzchni do 10 tys. mkw. Dziś działa nieco ponad 60 takich placówek. Zależnie od obecnej powierzchni dużego hipermarketu, ich sale sprzedaży zmniejszą się o ok. jedną trzecią
- wyjaśniło biuro prasowe Tesco, cytowane przez serwis DlaHandlu.pl.
Na razie nie są znane terminy wprowadzenia docelowych zmian.
Sieć Tesco Polska przekazała 30 lipca swoim pracownikom, że ma zamiar skupić się nowym, mniejszym i przynoszącym większe dochody formacie sklepów. W związku ze zmianą polityki asortymentowej w większości marketów rozpoczęły się w kolejnych dniach promocyjne wyprzedaże produktów. Część z nich była wyprzedawana za 50 proc. dotychczasowej ceny.
Jednocześnie z oficjalnego komunikatu opublikowanego 2 sierpnia przez "Solidarność" pracowników Tesco wynika, że sieć zwolni ok. 2,1 tys. osób. Jedną z głównych przyczyn ma być likwidacja niektórych sklepów, będąca właśnie rezultatem zmiany polityki handlowej spółki oraz wcześniejsza decyzja o zamknięciu niektórych placówek (m.in. w Tychach, Żarach, Gliwicach czy Rzeszowie).