PKO Bank Polski zachęca pracowników do uśmiechu. Liczy je specjalne urządzenie na biurku

W kilkunastu oddziałach banku PKO Bank Polski testowane jest rozwiązanie Quantum CX służące do rozpoznawania uśmiechów klientów i doradców. System liczy je podczas ich bezpośrednich spotkań w placówce.

PKO BP w wybranych oddziałach testuje nowe rozwiązanie, które liczy uśmiechy klientów i doradców. Jego zadaniem jest zbadanie wpływu uśmiechów na jakość obsługi klientów i motywację pracowników. Technologia stworzona przez Quantum CX - polski startup - opiera się na autorskiej technologii. Specjalne urządzenie ustawione na biurku pracownika zbiera dane o mimice twarzy. Te są analizowane przez sztuczną inteligencję, która wykrywa uśmiech.

W komentarzu przesłanym do redakcji Next Gazeta.pl biuro prasowe PKO BP wyjaśnia, że rozwiązanie ma zachęcić do dobrowolnego, częstszego uśmiechania się. W żaden nie penalizuje braku uśmiechu, nie ma też planów aby kiedykolwiek w taki sposób wykorzystywać je w banku.

"PKO Bank Polski nie ogranicza się wyłącznie do wdrożeń z zakresu technologii finansowych i jest otwarty na wszelkie rozwiązania, które zapewnią nam jeszcze większą satysfakcję klientów. Jednym z nich jest system opracowany przez Quantum CX, który liczy uśmiechy naszych klientów i doradców, a za każdy z nich określona drobna kwota przekazywana jest na wybrany cel charytatywny. Pilotaż rozwiązania został uruchomiony na bazie współpracy PKO Banku Polskiego i Quantum CX nawiązanej w ramach działalności naszej platformy rozwoju innowacji "Let’s Fintech with PKO Bank Polski!" - czytamy w przesłanym nam komentarzu.

PKO Bank Polski wprowadza innowacyjną technologię. Rozpoznaje uśmiech

PKO BP twierdzi, że jego analizy pokazują istotny wzrost poziomu zadowolenia klientów z obsługi w oddziała, które stosują innowacyjne rozwiązanie. W ocenie banku, takie rozwiązanie jest znacznie wygodniejsze dla klientów niż powszechnie stosowane ankietowe badania satysfakcji. 

Powodzenie tego projektu nie jest mierzone w ujęciu finansowym, a poprzez badanie satysfakcji z obsługi klienta oraz atmosfery pracy w oddziale. Samo rozwiązanie ma również wymiar społeczny. Każdy uśmiech klienta oznacza drobną kwotę przeznaczoną na lokalny cel charytatywny - np. na dom dziecka, tak jak robi to oddział z Pleszewa. Efekty naszej współpracy z Quantum CX były także kilkukrotnie nagradzane, m.in. wdrożenie zostało uznane za jedną z 9. najlepszych innowacji w bankowości przez międzynarodowy konkurs EFMA.

Test PKO BP dobrowolny

Pilotaż rozpoczął się w 4 oddziałach i objął 16 doradców klienta. Każdy z pracowników zgłosił się do testów dobrowolnie i w każdej chwili może zrezygnować z dalszego uczestnictwa.

Czytaj też: PKO BP ostrzega przed oszustami. Próbują wykorzystać nowe przepisy o tzw. silnym uwierzytelnieniu

W ciągu pierwszych miesięcy testów, PKO odnotowało łącznie ponad 60 tys. interakcji z klientami. "Nie otrzymaliśmy żadnego zgłoszenia reklamacji związanej z działaniem systemu" - informuje nas bank.

>>> Ekspert wyjaśnia, czy Polacy muszą w ogóle bać się spowolnienia

Zobacz wideo
Więcej o: