PKO Bank Polski zachęca pracowników do uśmiechu. Liczy je specjalne urządzenie na biurku

W kilkunastu oddziałach banku PKO Bank Polski testowane jest rozwiązanie Quantum CX służące do rozpoznawania uśmiechów klientów i doradców. System liczy je podczas ich bezpośrednich spotkań w placówce.

PKO BP w wybranych oddziałach testuje nowe rozwiązanie, które liczy uśmiechy klientów i doradców. Jego zadaniem jest zbadanie wpływu uśmiechów na jakość obsługi klientów i motywację pracowników. Technologia stworzona przez Quantum CX - polski startup - opiera się na autorskiej technologii. Specjalne urządzenie ustawione na biurku pracownika zbiera dane o mimice twarzy. Te są analizowane przez sztuczną inteligencję, która wykrywa uśmiech.

W komentarzu przesłanym do redakcji Next Gazeta.pl biuro prasowe PKO BP wyjaśnia, że rozwiązanie ma zachęcić do dobrowolnego, częstszego uśmiechania się. W żaden nie penalizuje braku uśmiechu, nie ma też planów aby kiedykolwiek w taki sposób wykorzystywać je w banku.

"PKO Bank Polski nie ogranicza się wyłącznie do wdrożeń z zakresu technologii finansowych i jest otwarty na wszelkie rozwiązania, które zapewnią nam jeszcze większą satysfakcję klientów. Jednym z nich jest system opracowany przez Quantum CX, który liczy uśmiechy naszych klientów i doradców, a za każdy z nich określona drobna kwota przekazywana jest na wybrany cel charytatywny. Pilotaż rozwiązania został uruchomiony na bazie współpracy PKO Banku Polskiego i Quantum CX nawiązanej w ramach działalności naszej platformy rozwoju innowacji "Let’s Fintech with PKO Bank Polski!" - czytamy w przesłanym nam komentarzu.

PKO Bank Polski wprowadza innowacyjną technologię. Rozpoznaje uśmiech

PKO BP twierdzi, że jego analizy pokazują istotny wzrost poziomu zadowolenia klientów z obsługi w oddziała, które stosują innowacyjne rozwiązanie. W ocenie banku, takie rozwiązanie jest znacznie wygodniejsze dla klientów niż powszechnie stosowane ankietowe badania satysfakcji. 

Powodzenie tego projektu nie jest mierzone w ujęciu finansowym, a poprzez badanie satysfakcji z obsługi klienta oraz atmosfery pracy w oddziale. Samo rozwiązanie ma również wymiar społeczny. Każdy uśmiech klienta oznacza drobną kwotę przeznaczoną na lokalny cel charytatywny - np. na dom dziecka, tak jak robi to oddział z Pleszewa. Efekty naszej współpracy z Quantum CX były także kilkukrotnie nagradzane, m.in. wdrożenie zostało uznane za jedną z 9. najlepszych innowacji w bankowości przez międzynarodowy konkurs EFMA.

Test PKO BP dobrowolny

Pilotaż rozpoczął się w 4 oddziałach i objął 16 doradców klienta. Każdy z pracowników zgłosił się do testów dobrowolnie i w każdej chwili może zrezygnować z dalszego uczestnictwa.

Czytaj też: PKO BP ostrzega przed oszustami. Próbują wykorzystać nowe przepisy o tzw. silnym uwierzytelnieniu

W ciągu pierwszych miesięcy testów, PKO odnotowało łącznie ponad 60 tys. interakcji z klientami. "Nie otrzymaliśmy żadnego zgłoszenia reklamacji związanej z działaniem systemu" - informuje nas bank.

>>> Ekspert wyjaśnia, czy Polacy muszą w ogóle bać się spowolnienia

Więcej o:
Komentarze (22)
PKO Bank Polski zachęca pracowników do uśmiechu. Liczy je specjalne urządzenie na biurku
Zaloguj się
  • dornjuan

    Oceniono 4 razy 4

    Ten bank nie ma szczęścia do prezesa.

  • druga_wieza

    Oceniono 2 razy 2

    Wyjątkowo upodlające.
    Pracownik może się uśmiechać gdy mu grożą kijem, lub po prostu wtedy gdy chce się uśmiechnąć.
    A jeżeli nie chce, to znaczy że wykonuje pracę, do której się nie nadaje. Bez ściemy, nie każdy musi to lubić.

  • grubymisiek1

    Oceniono 2 razy 2

    Znając ten bank za chwilę będą KPI na ilość uśmiechów i włączenie ilości uśmiechów na minutę do systemu premiowego. Kolejny korpoabsurdzik.

  • ks-t

    Oceniono 4 razy 2

    Inwigilacja pracowników i klientów. A może by tak te pieniądze przeznaczyc na podniesienie oprocentowania wkładów?

  • novationen

    Oceniono 4 razy 2

    Taaa a potem dyrektor przy oplatkowym spotkaniu wali Ci tekst "no dzięki za miniony rok, tam miałeś jakieś dwa czy trzy fakapy, ale generalnie chyba dobrze nam się pracowało...."

    Wsadzcie sobie te zliczarki, te nagrody pracodawcy roku, te sztuczne uśmiechy.

  • incipit

    Oceniono 1 raz 1

    I notuje wszystkie miłosne uniesienia do prezesa pko oraz prezesa z kotem. To się podliczy w odpowiednim momencie. Wyniki oczywiście tajne, poza archiwum na kocie.

  • tatulekonline

    Oceniono 1 raz 1

    Śmieszny pomysł 😁😁😁

  • timtimtim

    Oceniono 3 razy 1

    Czy przypadkiem bank nie złamał prawa, gdy wykorzystując swoją silniejszą pozycję wobec pracowników wprowadził rejestrowanie ich twarzy i gestów?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX