"PZU ostrzega przed fałszywymi wiadomościami, które mogą trafić na Twoją skrzynkę i Twój telefon. Wysyłają je nadawcy, którzy podszywają się pod firmę PZU. W treści wiadomości (mail, SMS) mogą znajdować się np. informacje o kończącej się polisie lub fakturze za usługi, czy wymaganej płatności." - czytamy w komunikacie, który możemy znaleźć na oficjalnej stronie firmy.
PZU radzi, jakie środki ostrożności zachować w przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości
Spółka zaznacza, że taka wiadomości przede wszystkim nie pochodzi od niej. Jak ją rozpoznać? Znajdować się w niej może link do operatora płatności działającego w imieniu PZU. Dlatego też pod żadnym pozorem nie należy pobierać takiego maila bądź korzystać z linka podanego w SMS-ie. PZU informuje także, co należy zrobić w przypadku, gdy do tego dojdzie. Przede wszystkim powinniśmy przeskanować komputer bądź telefon antywirusem oraz zmienić najważniejsze hasła.
Osoby, które mają wątpliwość co do otrzymanej wiadomości, mogą zgłosić się na infolinię PZU, która dostępna jest pod nr. tel: 801 102 102 lub 22 566 55 55.
PZU nie jest pierwszą ofiarą oszustów. Plaga fałszywych wiadomości
W ostatnim czasie klienci instytucji finansowych muszą zmagać się z plagą oszustów, którzy za pomocą różnych metod próbują wyłudzić nasze dane osobowe bądź dostęp do kont bankowych. We wrześniu informowaliśmy o atakach na klientów PKO BP po zmianach w uwierzytelnianiu danych. Z podobną sytuacja co PKO BP zmagały się kilka tygodni temu Idea Bank, Getin Bank i Alior Bank. Podejrzane SMS-y ostatnio otrzymywali klienci BNP Paribas.