Kaufland, powiązany z tą samą grupą kapitałową co Lidl, wprowadził do sprzedaży ok. 50 artykułów nowej marki własnej - "K - Stąd Takie Dobre", podała spółka.
Nową marką opatrzone zostały artykuły charakterystyczne dla polskiej kuchni pochodzące wyłącznie od sprawdzonych, krajowych producentów. Wśród nich można znaleźć między innymi różnego rodzaju pierogi, wędliny, kiełbasy, twarogi, białe i żółte sery, makarony do zupy, ciasta i dania gotowe.
Asortyment ma być sukcesywnie zwiększany. Planowane jest systematyczne rozszerzanie oferty - do końca listopada na półkach sklepów Kaufland będzie dostępnych ponad 80 artykułów z nowym logo. Pod koniec przyszłego roku marka K-Stąd Takie Dobre ma widnieć już 150-200 produktach.
Decyzja sieci jest istotna w kontekście planów rządu, który chce ograniczyć sieciom handlowym możliwość sprzedawania produktów marek własnych. W zamyśle, przedstawionym przez premiera Mateusza Morawieckiego w marcu, miałoby to wesprzeć promocję polskich marek i pomóc polskim producentom zwiększyć marże. "Żeby w Polsce przede wszystkim był tydzień polski, co najmniej raz w miesiącu w każdej sieci tydzień polski" - wyjaśniał premier omawiając swój pomysł. Do tej pory nie usłyszeliśmy jednak żadnych formalnych założeń projektu ani planów wycofania się z niego.
Już wtedy przedstawiciele sieci Lidl wyjaśniali, że współpraca z polskimi dostawcami, a produkty marek własnych od samego początku są podstawą działalności.
Udział wartościowy marek własnych w Polsce jest niższy od średniej europejskiej - wynosi bowiem niespełna 20 proc. Średnia wartość dla Europy to 31,4 proc. - podała firma badawcza Nielsen w raporcie sprzed roku.
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada około 1 200 sklepów i zatrudnia niemal 150 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 212 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.