Primark otwiera pierwszy sklep w Polsce. Sprzedaż ma ruszyć wiosną przyszłego roku

Właściciel Primarka oficjalnie potwierdza, że pierwszy sklep marki w Polsce ruszy wiosną przyszłego roku - najpewniej w marcu, donosi portal Handel Extra. Pojawienie się Primarka w Polsce jest jednym zna najbardziej wyczekiwany debiutów w branży handlowej ostatnich lat.

Primark to firma irlandzka, która działa w wielu krajach zachodniej Europy (m.in. w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji czy Hiszpanii), a także w USA. Marka jest znana mieszkającym na Wyspach czy podróżującym tam Polakom i wielu klientów od dawna wyczekuje pojawienia się jej w Polsce. Szyld Primarka zawiśnie prawie rok po otwarciu Galerii Młociny, w której się ma pojawić.

- Nasz pierwszy sklep w Polsce ruszy w Warszawie wiosną, co będzie oznaczać debiut Primarka w trzynastym kraju - tę lakoniczną informację można znaleźć w opublikowanym w listopadzie rocznym raporcie Associated British Foods (ABF), czyli właściciela tej odzieżowej marki.

<<< Zobacz wideo: Jadwiga Emilewicz: „Rewolucji w zakazie handlu nie będzie”

Zobacz wideo

Primark ma pojawić się w Polsce. To może być mocna konkurencja dla innych sieci odzieżowych

Jak wynika z informacji portalu Handel Extra, zgodnie z ustaleniami z Galerią Młociny, sklep powinien był ruszyć do marca 2020 r. Czy to marzec jest jednak określaną w raporcie „wiosną” - nie udało nam się ostatecznie potwierdzić. Spółka nie komentuje żadnych doniesień o ekspansji, tłumacząc to faktem, iż jest notowana na giełdzie.

Z rocznego podsumowania wynika, że obroty tej odzieżowej części biznesu Associated British Foods (ABF) wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy (zakończonych we wrześniu) o 4 proc. i osiągnęły 7,79 mld GBP, choć np. w Wielkiej Brytanii, czyli największym rynku Primarka, spadła sprzedaż porównywalna (czyli w tych samych sklepach w tym samym czasie) o 1 proc.

ABF wskazuje na dobre przyjęcie poszerzonej oferty w swoim nowym, największym sklepie w Birmingham, w którym można również coś przekąsić i wypić kawę. Łącznie we wrześniu tego roku sieć liczyła 373 sklepy z czego 189 było w Wielkiej Brytanii, 46 w Hiszpanii, 37 w Irlandii. Ostatnim uruchomionym rynkiem jest Słowenia, a kolejnym – właśnie Polska. Łącznie w ciągu kolejnych 12 miesięcy Primark ma się powiększyć o 19 sklepów.

Jak pisał w październiku Handel Extra Primark negocjuje kolejny adres w Promenadzie. Ostateczna decyzja związana jest z uzyskaniem przez galerię handlową wszelkich zgód na jej rozbudowę. 

Mocna konkurencja Primark w Polsce

Nie wiadomo, jakie Primark ma precyzyjnie plany ma co do naszego kraju, jeśli będzie to tylko kilka sklepów, to raczej nie zabierze konkurencji dużej części rynku. Kluczem do sukcesu może być handel internetowy, na co już od dawna stawia wiele odzieżowych marek, także polskich, jak LPP, właściciel m.in. Reserved. 

Więcej o: