Radio Maryja z najmniejszą słuchalnością w historii. Niewiele ponad procent udziału w rynku

Radio Maryja od sierpnia do październia br. odnotowało najgorszy wynik słuchalnościowy w historii. Toruńska rozgłośnia zanotowała ostatnio kolejny spadek i posiada zaledwie 1,1 proc udziału w rynku.

Wg raportu przedstawionego przez serwis Wirtualne Media na podstawie badania przeprowadzonego przez Radio Track Kantar Polska, liderem pod względem słuchalności w okresie od sierpnia do października br. było RMF FM posiadające ponad 27 proc. udziału w rynku w grupie wiekowej 15-75 lat. Historycznie niski wynik zanotowało Radio Maryja, którego udział wyniósł zaledwie 1,1 proc.

Radio Maryja z najniższym wynikiem słuchalności. Na czele RMF FM

Toruńska rozgłośnia znalazła się w zestawieniu na 15. miejscu (łącznie branych pod uwagę było 22 stacje radiowe) pomiędzy RMF FM Classic a Radiem Pogoda. Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku radio zanotowało spadek o 0,4 proc. do poziomu 1,1 proc. W październiku 2013 r. udział stacji w rynku był dwukrotnie wyższy. Tak gwałtowny odpływ słuchaczy jest o tyle zastanawiający, że na początku tego roku radiostacja posiadała 1,8 proc. udziału w rynku. 

Zobacz wideo

Na czele zestawienia niezmiennie pozostają RMF FM, Radio Zet oraz Eska, które łącznie posiadają 48 proc. udziału w rynku. Na ostatnim miejscu znalazło się natomiast Chilli Zet. Spore spadki zanotowało Audytorium 17 oraz VOX FM, które straciły o 0,7 proc, posiadając odpowiednio 4,5 oraz 3,4 proc. udziału w rynku w analizowanej grupie wiekowej. 

Radio Maryja na rynku obecne jest od 29 lat

Radiostacja została założona w 1991 roku w Toruniu przez zakonników ze Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela (Redemptorystów). Twarzą radia jest ojciec Tadeusz Rydzyk. Radio prezentuje treści o charakterze religijnym, a największą popularnością cieszy się w grupie odbiorców w wieku 61-75 lat. W latach 2001-2010 posiadało średnio 3 proc. udziału w rynku, będąc przy tym jedną z najbardziej opiniotwórczych stacji w kraju.