"Mój Prąd". Co piąty wniosek odrzucony. Informujemy, co należy zrobić, żeby poprawnie go złożyć

"Mój Prąd" to program, który cieszy się sporym zainteresowaniem wśród Polaków. W jego ramach wydano już ponad 20 mln zł na dofinansowania. Informujemy, co zrobić, żeby poprawnie złożyć wniosek.
Zobacz wideo

"Mój prąd" został wprowadzony w tym roku przez Ministerstwo Energii wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dzięki niemu osoby zainteresowane założeniem paneli fotowoltaicznych mogą liczyć na dofinansowanie 50 proc. kosztów z tym związanych. Jednak maksymalna kwota dopłaty to 5 tys. zł. 

Program cieszy się sporą popularnością, od przyszłego roku brać w nim udział będą mogły również spółdzielnie mieszkaniowe. Na razie przekazano w jego ramach dofinansowania o łącznej wartości ponad 22 mln zł. Jedynym poważnym problemem zdaje się być odpowiednie wypełnienie wniosku o dofinansowanie, gdyż NFOŚiGW odrzuciło 1313 z 6324 złożonych wniosków, co stanowi 21 proc. Informujemy więc, co trzeba zrobić, by uniknąć takiej sytuacji.

"Mój prąd". Jak złożyć wniosek? 

- Jest on [wniosek] bardzo krótki - dwie strony plus załącznik oraz okazać kopię faktury zapłaty, a także zaświadczenie, że instalacja została przyłączona do dystrybutora, czyli. tzw. zakładu energetycznego - tłumaczył swego czasu Artur Michalski, cytowany przez Portal Samorządowy. Okazuje się jednak, że wnioskowanie nie jest tak proste, jak się wydaje, głównie ze względu na skrupulatności NFOŚiGW podczas sprawdzania.

Znaczna większość wniosków została odrzuconych ze względu na błędy formalne - podaje  ML System, firma, która zajmuje się instalowanie paneli fotowoltaicznych. Przedsiębiorstwo wyróżniło również najczęstsze błędy we wnioskach. Są to:

  • Nieczytelność danych,
  • Brak podpisu na dokumentach,
  • Brak dopisku na fakturze VAT „Zgłoszono do programu Mój Prąd"
  • Brak podpisu zakładu energetycznego na załączniku dotyczącym umowy na nowy licznik.

>>> Dowiedz się więcej: "Mój Prąd". Spółdzielnie mieszkaniowe będą mogły wziąć pożyczkę na instalację paneli fotowoltanicznych

Przypominamy, że wnioski można składać drogą papierową lub poprzez internet. Kluczowe jest wykazanie posiadania instalacji fotowoltaicznej. Można to potwierdzić, wysyłając kopię faktury za wykonanie odpowiedniej usługi. Aby złożyć wniosek online, trzeba posiadać profil zaufany bądź e-dowód. Można to zrobić po zalogowaniu się na stronie gov.pl w panelu Mój GOV oraz wybraniu odpowiedniej usługi.

Więcej o: