Lidl otworzy w Warszawie placówkę nowego formatu. Będzie piętrowa

Już na przełomie stycznia i lutego 2020 r. sieć Lidl ruszy z nowym, piętrowym, sklepem. Placówka będzie mieścić się w stołecznym Miasteczku Wilanów, przy Al. Rzeczypospolitej. Przestrzeń handlowa będzie mieściła się na pierwszym piętrze, przewidziano też część biurową.

Jak podają Wiadomości Handlowe, już w lutym 2019 r. niemiecka sieć dyskontów zapowiadała otwarcie placówki nowego dla niej formatu obiektu, który łączyłby market - wyjątkowo nie mieszczący się na parterze - z funkcją biurową. Po niespełna roku placówka powinna już funkcjonować. Będzie to także drugi market Lidla w Wilanowie - pierwszy działa od niedawna, bo od stycznia 2019 r.

Nowy sklep Lidl Polska przy al. Rzeczypospolitej w Warszawie będzie mieścił się w wielopoziomowym budynku. Sala sprzedaży będzie umieszczona na pierwszym piętrze, a na poziomie drugim znajdować się będzie powierzchnia biurowa. Parking będzie znajdował się na poziomie 0

- powiedziała serwisowi Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji w Lidl Polska.

Nowatorski Lidl w Miasteczku Wilanów ma być inny od reszty, ma wyróżniać się nowoczesną, nieco bardziej biurową bryłą z halą sprzedażową o powierzchni 1,4 tys. mkw. Sieć zapowiada, że podobny obiekt ma być zorganizowany także przy Dolinie Służewieckiej, na styku Mokotowa i Ursynowa.

>>> Nadchodzi zaostrzenie zakazu handlu. Jak uderzy to w pracowników sklepów?

Zobacz wideo

Dodatkowe bramki dla samoobsługi

Lidl testuje nie tylko nowy format dla swoich sklepów, ale również rozwiązania dla działających od niedawna w marketach kas samoobsługowych. Sieć zdecydowała się zamontować dodatkowe bramki przy tych stanowiskach. Aby klient mógł po dokonaniu zakupów przez nie przejść, musi użyć paragonu. W zamyśle sieci ma to odciążyć obsługę sklepu, ograniczyć kradzieże i rozwiązać problem porzuconych paragonów, które nawarstwiają się przy kasie. Firma sprawdza, w jaki sposób na dodatkowe bramki reagują klienci. Nie wiadomo, czy pomysł się przyjmie, bo z pewnością nie jest to rozwiązanie popularne w sieciach handlowych.