Mikołaj Wild prezesem CPK. Wcześniej był pełnomocnikiem rządu ds. budowy megalotniska

Centralny Port Komunikacyjny ma już prezesa. Został nim, zgodnie z przewidywaniami mediów, Mikołaj Wild, który przez blisko dwa lata pełnił funkcję pełnomocnika rządu ds. CPK. Pokonał szóstkę konkurentów.
Zobacz wideo

Centralny Port Komunikacyjny oficjalnie poinformował o rozstrzygnięciu konkursu na prezesa CPK. Został nim Mikołaj Wild, który od 2017 roku pełnił funkcję pełnomocnika rządu ds. budowy megalotniska. Obecnie na tym stanowisku zasiada Marcin Horała, znany z prowadzenia komisji VAT-owskiej.

"Przeprowadziliśmy rozmowy kwalifikacyjne ze wszystkimi kandydatami. Na ich podstawie oraz biorąc pod uwagę doświadczenie i wiedzę kandydatów, wybraliśmy tych, którzy będą zasiadali w zarządzie" - wyjaśnia Dagmara Zawadzka, wiceprzewodnicząca rady nadzorczej CPK.

Siedem kandydatur na szefa CPK

Jak informuje CPK w swoim komunikacie do konkursu na prezesa spółki Centralny Port Komunikacyjny wpłynęło siedem zgłoszeń. Dziewięć osób wzięło udział w postępowaniu na członka zarządu ds. komunikacji i PR. Kandydaci musieli spełnić szereg warunków opisanych w postępowaniu kwalifikacyjnym opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej spółki.

Mikołaj Wild karierę zaczynał w Zespole Orzecznictwa i Studiów Biura Trybunału Konstytucyjnego i  Prokuratorii Generalnej. W latach 2015-2017 był wiceministrem skarbu państwa, sprawował osobisty nadzór nad spółkami sektora lotniczego, w tym nad LOT-em. Od 1 kwietnia 2017 r. do 8 maja 2017 r. był głównym doradcą Prezesa Rady Ministrów. Od 9 maja 2017 r. do 1 lutego 2018 r. pracował jako sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Od 1 lutego 2018 r. pełnił również funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Czytaj też: 35 mld zł na Centralny Port Komunikacyjny to dopiero początek. Teraz dochodzi 40 mld zł na pociągi na lotnisko

Budowa CPK ruszy z opóźnieniem?

Pod koniec listopada Marcin Horała, nowy pełnomocnik rządu do spraw inwestycji, stwierdził, że prace związane z budową mogą ruszyć przed rokiem 2023.

Nie oznacza to jednak, że CPK zostanie uruchomione zgodnie z pierwotnymi planami. Początkowo port miał zostać oddany do użytku pod koniec 2027 roku. Na początku września bieżącego roku przedstawiciele spółki odpowiedzialnej za jego budowę poinformowali, że otwarcie odbędzie się później.

Centralny Port Komunikacyjny ma być megalotniskiem, komunikacyjnym węzłem przesiadkowym położonym między Warszawą i Łodzią. CPK ma integrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy.  Dlatego w skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe, które umożliwią przejazd między Warszawą, a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny.

Więcej o: