Po wybraniu najkorzystniejszej oferty urzędnicy przekazali ją do kontroli Prezesa Zamówień Publicznych. "Jeśli do 30 stycznia nie będzie odwołań, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, niezwłocznie podpiszemy umowę" - podali urzędnicy.
Przetarg na wykonanie nowego odcinka autostrady A2 między Warszawą a Siedlcami GDDKiA ogłosiła we wrześniu 2019 r. 3 grudnia nastąpiło otwarcie ofert, a 20 stycznia 2020 r. wybrany najkorzystniejszą z nich. Na wykonawcę odcinka A2 między węzłami Kałuszyn i Groszki wytypowano PUT Intercor, który wycenił prace na ok. 479,1 mln zł.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 12 km autostrady od węzła Kałuszyn do węzła Groszki, będącej fragmentem A2 pomiędzy węzłem Kałuszyn (nazwa robocza Ryczołek), stanowiącym koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego, a początkiem obwodnicy Siedlec
- podała GDDKiA.
>>> W Norwegii powstaje podwodna autostrada. Koszt inwestycji to 16-krotność budżetu na polskie drogi
Planowany odcinek A2 będzie posiadał dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwę, która ma pozwolić zbudować w przyszłości trzeci pas. Węzeł Groszki zostanie od początku wybudowany. Mają także powstać drogi równoległe dla obsługi przyległego tereny, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Nowy odcinek A2 między Warszawą a Siedlcami GDDKiA
W tym momencie w trakcie realizacji są inne odcinki autostrady A2 w kierunku na wschód od Warszawy. Mowa 5,6-kilometrowym fragmencie między węzłami Lubelska i Konik oraz 9,2-kilometrowym odcinku między węzłem Konik a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wykonawcą obydwu inwestycji jest Polaqua. Łączny koszt prac na obydwu odcinkach to ok. 764,3 mln zł. Planowane oddanie ma nastąpić w III kwartale 2020 r.