Lidl ogranicza ilość plastiku. Sieć wprowadza "wielorazówki na warzywa i owoce"

Popularna sieć dyskontów wprowadziła woreczki wielokrotnego użycia na owoce i warzywa. Dwupak z siatkami można kupić w Lidlu za 2,99 zł.

Woreczki są wykonane z poliestru, którego produkcja w mniejszym stopniu ma obciążać środowisko, m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody. Ażurowe siatki mają wymiary 30x35 cm i nadają się do prania w pralce.

Na fanpage'u Lidl Polska można znaleźć prośbę o nieusuwanie metki z opakowań, ponieważ znajduje się na nich specjalny kod, który umożliwia kasjerowi tarowanie. Dzięki temu konsument będzie płacił wyłącznie za znajdujące się w siatkach produkty. Naturalnie woreczków należy szukać w pobliżu półek z owocami i warzywami.

Zobacz wideo Biedronka czy jednak Lidl? Porównujemy aplikacje dwóch największych dyskontów w Polsce
W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. W połowie stycznia we wszystkich sklepach naszej sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80 proc. z surowców z recyklingu i w 100 proc. nadające się do recyklingu. Kolejną zmianą w naszych sklepach są właśnie woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Liczymy, że w ten sposób wspólnymi siłami z naszymi klientami uda nam się ograniczyć wykorzystanie jednorazowych zrywek.

- podkreśliła Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

Lidl ogranicza ilość plastiku

Wprowadzenie wielorazowych siateczek to element strategii Lidla polegającej na ograniczeniu ilości plastiku w opakowaniach marek własnych. Do 2025 r. jego ilość ma zostać zredukowana o 20 proc. Do recyklingu natomiast będzie się nadawało 100 proc. opakowań marek własnych popularnej sieci dyskontów

Więcej o:
Komentarze (23)
Lidl ogranicza ilość plastiku. Sieć wprowadza "wielorazówki na warzywa i owoce"
Zaloguj się
  • kebuzon

    Oceniono 14 razy 12

    w lidlu ogorki,cukinie pakowane w plastik, po co to?
    Ponadto do szału doprowadzają mnie nalepki na każdym jabłku,

  • c.t.k

    Oceniono 12 razy 8

    W PRL były takie siatki, a także szklane butelki oraz blistry w aptekach. Kosze w aptekach pełne są kartoników po lekach oraz ulotek. Nie szkoda drzew?

  • magwol2

    Oceniono 9 razy 5

    Żeby tak Lidl zadbał, żeby etykiety ze słoiczków dały się odkleić i nie zostawiały warstwy klejącej, która schodzi tylko rozpuszczalnikiem nitro.
    Całkiem fajne słoiczki na domowe przetwory by były....

  • jakmutam

    Oceniono 8 razy 4

    Więc się Lidla pytam głośno: CZEMU SŁUŻĄ NALEPKI NA KAŻDYM JABŁKU ???

  • melon30

    Oceniono 5 razy 3

    Takie wielorazówki ma już Kaufland. Wprowadził je jako pierwszy. Używam ich i są spoko. Odkąd je mam, nie kupuję nic w wielorazówkach. To powinno być obligatoryjne...

  • viggen

    Oceniono 1 raz 1

    W D 4 siateczki za 1 euro. Lidl zarabia na byciu eko...

  • lekarzzewsi

    0

    Mogliby Danone'owi zabronić sprzedaży swoich genialnych produktów, gdzie waga plastikowego opakowania to prawie waga zawartości. Jogurt powinien być w porcjach min. 250g

  • artus

    0

    Lidl jak zwykle robi z ludzi idiotów. Tak jak z tą kampanią, że dają mniej cukru. Nie ma innego sklepu w Polsce, gdzie do produktów dodawane byłoby tyle cukru. Jest wszędzie! Nawet w rzeczach, gdzie zupełnie nie jest potrzebny. Teraz pewnie też taki chwyt marketingowy, a cukinie i ogórki dalej będą pakowane po jednej w folię.

  • iwanme

    Oceniono 2 razy 0

    Byłem w Lidlu w sobotę. Każdy ogórek osobno zapakowany w folię, jabłka w czteropakach ofoliowanych i okartonowanych.
    Drukowanie na warzywach pewnie tylko po to aby cebularze nie przeklejali nalepek z kodami na droższe wersje bio.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX